ارتقا روش‌های کلاه‌برداری اینترنتی با پیشرفت فن آوری

آمار بنیاد کارت‌های الکترونیکی انگلیس نشان می‌دهد در بخش خدمات آنلاین و کارت بانک‌ها میزان کلاه‌برداری افزایش یافت است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از شاپرک، پت کارول مدیر موسسه امنیتی ValidSoft که در انگلیس پیشرو است در این باره می‌گوید: افزایش کلاه‌برداری بیانگر دو امر است. نخست آنکه با توجه به آمار سال گذشته که نشان می‌داد این شاخص کاهش یافته چنین می‌توان نتیجه گرفت که کلاه‌برداران خسته نشده‌اند. در درجه دوم با توجه به اینکه تعداد روزافزونی از بانک‌های انگلیسی فرایندهای تشخیص هویت قوی‌تری برای اینترنت بانکینگ به کار می‌گیرند، کلاه‌برداران هم روش‌های پیچیده تری برای شکست دادن آن‌ها برمی‌گزینند.

کلاه‌برداران هنوز با استفاده از تکنیک‌های قدیمی مانند فیشینگ و دیگر اشکال مهندسی اجتماعی و البته ترکیب تکنیک‌های جدیدتر مانند انسان – برازر، جابه‌جایی سیم کارت و فوروارد کردن تماس تلفنی به مسیر خود ادامه می‌دهند. گفته می‌شود هدف آخرین روش کلاه‌برداری، کانال‌های ارتباطی بانک‌ها با مشتریان است.

در این اواخر موسسه ValidSoft شاهد افزایش کلاه‌برداری‌های اینترنتی بوده است. از سویی روش انسان – برازر چندان جدید نیست اما تکنیک‌هایی مانند تزریق حمایت فعال از سایت‌های اینترنت بانکینگ بعد جدیدی به این مسئله اضافه کرده است.

جواب این مشکلات همیشه ساده است، غلبه بر واقعیت یا حملاتی مستحکم. برای مثال هیچ‌گاه به تماس‌های تلفنی یا پیامک‌هایی که جداگانه از بانک برایتان فرستاده می‌شود توجه نکنید و حتماً با بانک تماس بگیرید.

منبع:securitypark.co.uk

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  +    =  57