راه حل هاشمی برای بازگشت به مسیر توسعه

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر لزوم پذیرش خطا و اشتباه و بازگشت به راه درست، فرافکنی و انداختن تقصیرها به گردن یکدیگر را راهگشا ندانست./

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه کشاورز تصریح کرد: امروز لازم است با وحدت و همدلی و پرهیز از ایجاد تفرقه و نیز در پیش گرفتن سیاست درست صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی فعال، همراه با همزیستی مسالمت‌آمیز با دنیا مشکلات را به‌تدریج حل کنیم.

هاشمی رفسنجانی، جمهوری اسلامی ایران را دارای امکانات بالا از لحاظ طبیعی، مادی، انسانی و پشتوانه تمدنی و دینی متکی به مکتب غنی اهل بیت(ع) دانست و گفت: در یک دوره مدیریت اجرایی شایسته‌سالار، می‌توانیم با همدلی مسئولان، همراهی مردم و تعامل ثمربخش با دنیا به مسیر صحیح توسعه و پیشرفت و تعالی کشور بازگردیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، حفظ امید و پرهیز از یأس و ناامیدی را لازمه عبور صبورانه از مشکلات مرحله کنونی خواند و تأکید کرد: استفاده از استعداد بزرگ انسانی کشور، مدیران باتجربه و دلسوختگان انقلابی از همه طیف‌ها و جریان‌های وفادار به نظام و انقلاب، می‌تواند ما را در عبور از مرحله حساس کنونی یاری رساند.

رییس مجمع تشخیص مصلخت نظام، بنیان و اساس معضلات و مشکلات در بخش کشاورزی یعنی سوءمدیریت و برنامه‌ها را گریبان‌گیر سایر بخش‌ها اعم از فرهنگ، سیاست، اجتماع و مراکز علمی کشور دانست و افزود: باید به دور از روزمرگی، در جهت اصلاح سیاست‌ها حرکت کنیم.
هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه کشاورز، درد دل‌ها و گله‌های بیان شده از سوی جمع حاضر را در مورد مشکلات کشاورزی رنج‌آور توصیف کرد و با تاکید بر لزوم ایجاد رسانه و ارگانی برای انعکاس مشکلات به مسئولان و آگاهی از وضعیت صنعت تولید، صنعت و کشاورزی کشور گفت: کشاورزان و کسانی که به نوعی با این رشته سروکار دارند از پرتلاش‌ترین و در عین حال کم‌توقع‌ترین اقشار جامعه هستند، چراکه اخبار و مسائل این قشر کمتر در معرض آگاهی مردم و مسئولان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اطلاعات و اخبار حاکی از این است که به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها، آب، خاک، محیط زیست و تولیدات کشاورزی کشور دچار مشکلاتی شده است که تداوم این امر برای آینده و امنیت غذایی کشور مضر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  1  =