بانک مرکزی و مؤسسات اعتباری نیازمند گفت‌وگوی صادقانه‌اند

رئیس هیات مدیره مؤسسه مالی و اعتباری میزان گفت: این مؤسسات نیازمند انجام گفت‌وگوی صادقانه و عادلانه با بانک مرکزی برای رفع سوءتفاهم‌ها هستند.

به گزارش بانکداری الکترونیک به نقل از فارس غفور حلمی افزود: ما همواره از برقراری یک گفت‌وگوی سازنده با بانک مرکزی استقبال کرده و معتقدیم روش های فعلی بانک مرکزی باعث ساماندهی مؤسسات مالی و اعتباری نمی شود.

وی اظهار داشت: مؤسسات مالی و اعتباری از بانک مرکزی انتظار دارند همزمان با پاسخ خواهی و ایجاد فشار، دستورالعمل های استانداردی که دارای پشتوانه حقوقی و عملی لازم باشد را نیز تدوین و اعلام کند و سپس گزارش بخواهد اما هم اکنون این دستورالعمل‌ها وجود ندارد یا ناقص است.

این مقام مسئول گفت: این قبیل مؤسسات میلیونها سپرده‌گذار دارند و اکنون جای خود را در بازار پولی و بانکی بازکرده‌اند؛ لذا می‌توانند به عنوان مکمل موثر سیستم بانکی ایفای نقش کنند. این نقش در شرایط کنونی که اکثر بانکهای کشور با چالش منابع مواجه بوده و به ویژه در پرداخت وام های خرد به مردم مشکل دارند، بیشتر دیده می شود.

به گفته وی، لذا بانک مرکزی باید با تقویت این مؤسسات و کمک به قانونمند کردن بیشتر آنها از این ظرفیت استفاده کند.

حلمی تصریح کرد: اما بانک مرکزی صرفاً رویه فشار بر مؤسسات را برگزیده و کمک علمی موثری به آنها برای حرکت به سمت استاندارد شدن کامل نمی کند. به عنوان مثال این بانک به جای آنکه بر خروجی پول از موسسات و پرداخت برخی وام ها حساس باشد تمرکز خود را بر روی ورود پول به آنها قرار داده که از نظر ما رویکردی برعکس است.

رئیس هیات مدیره میزان برگزاری نخستین همایش موسسات اعتباری غیربانکی را گامی موثر در آغاز گفت‌وگوی سازنده میان این مؤسسات و بانک مرکزی دانست و گفت: این همایش هم می تواند دررفع سوءتفاهمات موجود موثر باشد و هم می تواند باب پژوهش و ارایه راهکار علمی برای چالش هایی که این موسسات با آن مواجهند را بازکند.

حلمی همچنین از درخواست مؤسسات مالی و اعتباری از بانک مرکزی برای تاسیس یک کانون صنفی خبر داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  −    =  82