دختران و نوه‌های امام این روزها چه می‌کنند؟

حاج احمد و آقا مصطفی فرزندان امام، به نوعی مشاوران ایشان و حلقه واسط بنیانگذار کبیر انقلاب با ملت هم بودند. در سال های اخیر برخی اظهار نظرهای نوه های امام و رویکردهایشان به مسائل سیاسی و اجتماعی حاشیه ساز بوده است.

به گزارش مجله مهر، سه دختر مکرمه حضرت امام، خانم‌ها صديقه مصطفوي همسر مرحوم آيت‌الله اشرفي، خانم فريده مصطفوي همسر جناب آقاي حسن اعرابي و خانم دکتر زهرا مصطفوي همسر آقاي دکتر محمود بروجردي مي‌باشند و دو فرزند پسر ایشان، آيت‌الله شهيد حاج آقا مصطفي خميني و حجت‌الاسلام والمسلمين حاج سيد احمد خميني بودند.

امین و مورد وثوق امام
آقا مصطفی، امین و مورد وثوق امام بود. محرمانه‏ ترین پیامها از طریق او به امام می‏ رسید و یا پیامهایی از طریق او به دیگران انتقال می‏یافت. زمانی که امام در سال 1342 در قیطریه تهران تحت نظر بودند، تنها رابط مشخص و مجاز ایشان مصطفی بود. پس از آزادی امام و بازگشت به قم در فروردین 1343 نیز همراه امام بود. در زمان تبعید امام به ترکیه نیز، پس از آزادیشان از زندان به وی پیوست و در آنجا مراقب سلامتی و تغذیه او بود. در عراق بیش از هرجا و زمان دیگر احساس مسئولیت می‏کرد و سعی می‏کرد که ایشان را تنها نگذارد. امام، از ایشان به عنوان «امید آینده اسلام» نام برده ‏اند.

سید مصطفی خمینی با دختر مرتضی حائری وصلت کرده اند. خدیجه ثقفی، همسر امام خمینی(ره) درباره اینکه چگونه این وصلت صورت گرفته است، می‌گوید: «یک وقت شایع شد که با آقا مرتضی حائری وصلت کرده‌ایم‌، به‌طوری که مصطفی می‌گوید: وقتی آقای حائری از صحن حرم بیرون می‌آید، رفقا می‌گویند که پدر زنت آمد. این شایعه به گوش آقا رسیده بود و یک شب آقا از من پرسید که دختر آقای حائری را دیده‌ای‌؟ من هم کمی توضیح دادم‌. آقا گفت‌: چطور است این دروغ را راست کنیم‌؟ گفتم که هرطوری صلاح می‌دانید. فردا صبح هم آقا پیغام فرستاده بود و ظهر، آنها جواب داده بودند و باز آقا پیغام داده بود که همان شب بروند برای صحبت‌؛ بعد به ما خبر دادند که مردها رفته‌اند و ما زن‌ها هم بعداً رفتیم و قرار عقد گذاشته شد.» این عقد در 24 سالگی سید مصطفی خمینی و در تاریخ 17 فروردین 1333 صورت گرفت.  آقا مصطفی در تحصیل علوم نیز بسیار کوشا بود.

height=290

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄  7  =