تجهیز موسسه مالی و اعتباری عسکریه به سیستم کوربانکینگ و سوئیچ بانکی

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری عسکریه گفت: عسکریه با استفاده از نیروهای زبده و متخصص توانسته است سیستم کوربانکینگ قدرتمند و کارآمدی را در اختیار بگیرد تا بتواند سیستم مجازی خود را به عنوان موسسه مالی و اعتباری پیشرو در سطح کشور مطرح سازد و آمادگی دارد تا به سیستم سوئیچ بانک مرکزی متصل شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری عسکریه، سید امین جوادی درهمایش موسسات اعتباری غیر بانکی کشور با اشاره حساسیت بانکداری اظهار داشت: معمولا استعمارگران برای ایجاد هرج و مرج در بسیاری از کشورها از طریق سیستم پولی وارد می شوند و سامانه آن کشور را به هم می ریزند. بنابراین پول ، بانک و بانکداری با سایر مشاغل تفاوت دارد و از حساسیت خاصی برخوردار و نیازمند دقت و دلسوزی است. در غیر این صورت ممکن است زحمات یک نسل از بین ببرد. 

وی بانک مرکزی را متولی پول کشورعنوان کرد و افزود: در تمام دنیا هدایت سیستم پولی برعهده حاکمیت کشورهاست تا از طریق مقررات مخصوص، آن را پیگیری کنند. 

جوادی تصمیم مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ساماندهی و بهینه سازی شعب را به فال نیک گرفت و با تاکید بر قانون مداری در تمام ارکان اداری و مالی کشور، گفت: تلاش ما در مؤسسه عسکریه همواره بر این رویکرد استوار بوده که هیچ گونه تخطی از قانون نداشته باشیم و اقدامات انجام شده نیز بر اساس قانون و مجوزهای قانونی صورت گرفته است.

وی ازعسکریه به عنوان نخستین موسسه مالی و اعتباری کشور یاد کرد و افزود: با این وجود ما دارای کمترین شعبه در کشورهستیم زیرا بنا نداریم خارج از دستور متولیان کشور و دلسوزان نظام حرکت کنیم و از قانون تمکین می کنیم.
مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری عسکریه تاکید کرد: از بازرسان بانک مرکزی با کمال میل استقبال می کنیم تا ما را راهنمایی کنند که در مسیر صحیح حرکت کنیم.

وی با اشاره به سیاست گذاری های موسسه مالی و اعتباری عسکریه گفت: بازرسی های بانک مرکزی نشان می دهد که ما رقمی را در بازارهای کاذب به کار نگرفتیم و همه سیاستگذاری های ما در سمت و سوی مردم بوده است.
جوادی با بیان اینکه ما ریالی از پول مردم را مسدود نکرده و نمی کنیم، افزود: از تمام مراجع استفتاء کردیم که اگر پولی را مسدود کنیم و در قبال آن تسهیلاتی را پرداخت کنیم چگونه است، که بالاتفاق فرمودند برای سپرده گذاران ربا و حرام است. ما این باور را داریم و واقعا به دنبال این هستیم که این اتفاق بیافتد. ما پشت سر مسئولین نظام هستیم و اگر وارد این کار شدیم برای این است که شاید با کمک ما، مشکل کوچکی از مشکلات نظام حل شود. 

وی با بیان اینکه تعاونی اعتبارعسکریه از حدود دو سال پیش با مجوز بانک مرکزی به مؤسسه تبدیل شد؛ افزود: مراحل ثبت، پذیره نویسی و پولشویی مؤسسه عسکریه با دستور بانک مرکزی اش انجام شد و اکنون نیز بحث افزایش سرمایه آن را نیز با تبعیت از بانک مرکزی و بر اساس قانون برطرف خواهیم کرد.

جوادی از تهیه نرم افزار کوربانکینگ در مؤسسه عسکریه  خبر داد و گفت: ما ایجاد خدمات مدیریت متمرکز بانکی ( کوربانکینگ) را با اتکا به جوانان لایق و متخصص ایرانی با کمترین هزینه و با رقم 250 میلیون تومانی به نگارش درآوردیم. 

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری عسکریه تاکید کرد: امروزه یک موسسه مالی و اعتباری خوب باید به نرم افزار خوب مجهز باشد نرم افزاری که قابلیت انجام عملیات متنوع بانکی را دارا باشد .در دنیای بانکداری نوین برخورداری از سیستم قدرتمند CoreBanking در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه موسسه مالی و اعتباری عسکریه سیستم سوئیچ بانکی نیز تجهیز شده است، آمادگی این موسسه را برای اتصال به سیستم سوئیچ بانک مرکزی اعلام کرد.

جوادی در پایان خاطرنشان کرد: ما با مجوز مسئولین جمع بندی پنج، شش تعاونی اعتبار را با آرامش و دقت انجام دادیم که ازاعتماد مسئولین وهمچنین از دست اندرکاران برگزاری این همایش به ویژه آقای درویشی معاون محترم نظارت بانک مرکزی و آقای دکتر نیلی و همکارانشان قدردانی می کنم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. نظر دهنده می گوید

    خلاف اول اينكه چند ماه اخير قانوني مبني بر عدم استفاده از اسماء مباركه شد كه اين اتفاق به وقوع نپيوسته است دوم اينكه پياده سازي سيستم متمركز فقط تجهيزات آن بالغ بر ميليارد ها تومان مي باشد واحتمالا منظور ايشان هزينه كارشناسي بوده است

ارسال یک پاسخ

85  −  78  =