هشدار پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت منازل

اطلاع‌رسانی آگاهی تهران بزرگ با توجه به مسافرت مردم در ایام نوروز در خصوص پیشگیری از سرقت از منازل هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از فارس با فرا رسیدن ایام نوروز و تمایل مردم برای رفتن به مسافرت یکی از دغدغه‌های مردم امنیت محل سکونتشان است که در این خصوص چند سالی است که نیروی انتظامی اقدام به ایجاد گشت‌های امنیتی در محله‌ها و خیابان‌های شهر تهران کرده است که این خود اقدام خوبی برای ایجاد امنیت اماکن بوده است.

در این خصوص آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: در خصوص سرقت اشیاء قیمتی از منازل، مردم باید توجه داشته باشند که حتماً اشیاء قیمتی خود مثل طلا، سکه، ارز، وجه نقد و اوراق بهادار را در خانه نگهداری نکنند و حتماً برای نگهداری این اشیاء از صندوق امانت بانک‌ها استفاده کنند و همچنین برای نگهداری وجه نقد حتماً از عابربانک استفاده کنند.

هموطنانی که اشیاء قیمتی در منازل خود نگه می‌دارند سعی کنند که برای اشیاء قیمتی خود اعم از سرویس‌های طلا و جواهر، فرش‌های قیمتی، وسائل برقی گران‌قیمت و دیگر اشیاء قیمتی خود با گرفتن عکس و نگهداری فاکتور خرید، شناسنامه‌ای تهیه کنند تا در صورت سرقت، شناسایی اموال مکشوفه از سارقان به آسانی صورت گیرد.

در ادامه این گزارش در خصوص سرقت از پارکینگ ها، اطلاع‌رسانی آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: سرقت از پارکینگ دو حالت دارد که در حالت اول به صورت زورگیری که در موارد مشاهده شده سارقان در مدت‌زمانی که درهای ساختمان در حال بسته شدن است از این فرصت سواستفاده کرده و به داخل ساختمان وارد شده و از سرنشین خودرو که در این حالت غالباً خانم هستند، زورگیری انجام دادند. و در حالت دیگر مشاهده شده است سارقان با سواستفاده از اسامی درج شده بر روی درب منازل و به بهانه آشنایی با ساکنین ساختمان وارد مجتمع‌ها شده و اقدام به سرقت خودرو یا انباری‌ها می‌کنند.

اطلاع‌رسانی آگاهی تهران بزرگ به مردم توصیه کرد که حتی‌الامکان پارکینگ‌ها و محل‌های تردد عمومی ساختمان را به دوربین‌های مداربسته مجهز کنند و در صورتی که تعداد خانوار ساکن در یک مجتمع زیاد است حتماً برای ساختمان نگهبان استخدام کنند تا از این گونه سرقت‌ها جلوگیری کرده باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  5