تداوم کاهش قیمت جهانی طلا

دارایی طلای سرمایه گذاران هفته گذشته، برای هشتمین هفته متوالی، کاهش یافت که بدترین عملکرد این فلز ارزشمند از سال 2004 تا کنون است.

به گزارش پول نیوز به نقل از بلومبرگ، همچنین، ارزش دلار افزایش پیدا کرد و به عنوان یک دارایی جانشین، تقاضا برای طلا را کاهش داد.

قیمت طلا برای تحویل فوری در ساعت 11:52 صبح روز دوشنبه در بازار سنگاپور سه دهم درصد کاهش یافت و به یک هزار و 575 دلار و 83 سنت در هر اونس رسید. طلا در این بازار به قیمت یک هزار و 579 دلار و پنج سنت هم معامله شده بود.

پیش تر، قیمت هر اونس طلا در بازار سنگاپور، یک هزار و 583 دلار و 20 سنت بود که بالاترین قیمت از دوم آوریل (13 فروردین) تا کنون است.

بر اساس داده های گردآوری شده از سوی بلومبرگ، هفته گذشته، نگهداری اوراق بهادار با پشتوانه طلا شش دهم درصد کاهش یافت و به دو هزار و 434 تن و 436 کیلوگرم رسید که کمترین میزان از ماه اوت 2012 است.

سرمایه گذاران در تاریخ پنجم آوریل (16 فروردین)، پس از آنکه داده ها نشان داد اشتغال جدید در آمریکا با کمترین نرخ از ماه ژوئن (خرداد) افزایش یافته است، به طور خالص 9 دهم تن طلا فروختند.

شاخص دلار، معیاری که کارایی دلار را در برابر شش ارز اصلی (پوند انگلیس، یورو، دلار کانادا، فرانک سوییس، کرون سوئد و ین ژاپن) اندازه می گیرد، روز دوشنبه سه دهم درصد بالا رفت.

افزایش شاخص دلار در حالی صورت گرفت که ارزش ین به کمترین سطح خود از سال 2009 تا کنون رسید.

داووید لنوکس تحلیلگر شرکت فت پرافتس در سیدنی گفت: ما یک افزایش تدریجی در ارزش واحد پولی آمریکا می بینیم.

وی افزود: به نظر می رسد اقتصاد آمریکا در مقایسه با هر زمان دیگری، تا حدودی در بهترین وضعیت خود قرار دارد که همین عامل، ارزش دلار را بالا برده و یک تاثیر روشن روی طلا داشته است.

کریستین لاگارد مدیرعامل صندوق بین المللی پول نیز روز یکشنبه اعلام کرد که بخش قابل توجهی از اقتصاد جهان اکنون در مقایسه با سال گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  +    =  56