توضیح هواپیمایی آسمان درباره پرواز شهرکرد – کویت

مسئول نمایندگی هواپیمایی آسمان در خلیج‌فارس گفت: هیچ‌ مشکلی برای پرواز هواپیماهای ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس وجود ندارد و مساله ایجاد شده در مورد هواپیمای آسمان که در فرودگاه کویت فرود آمده بود، برطرف شد و مسافران وارد این کشور شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عبدالامیرالموسوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اخبار منتشر شده مبنی بر بازگردانده‌ شدن یک فروند هواپیمای ایرانی با 50 مسافر از فرودگاه کویت، اظهار کرد: آسمان کویت برای پروازها از سال گذشته open sky اعلام شده و هیچ محدودیتی در مورد تعداد پروازها از ایران به این کشور وجود ندارد.

وی افزود: در یکی از پرواز‌هایی که از ایران به مقصد کویت انجام شده بود، فرودگاه کویت اعلام کرد "ظرفیت هواپیماهای ایرانی برای این ماه به پایان رسیده است".

الموسوی توضیح داد: بر اساس قرارداد پیشین هر کشور می‌توانست ماهانه 21 پرواز به کشور مقابل داشته باشد اما از زمانی که کویت آسمان خود را باز اعلام کرد این قرارداد برداشته شد.

مسئول نمایندگی هواپیمایی آسمان در خلیج‌فارس گفت: در پروازی که از شهرکرد به مقصد کویت اعزام شده بود با وجود اینکه برج مراقبت کویت اجازه ورود به فروردگاه را داد و حتی اعلام کرد که در باند 33 اجازه فرود می‌دهد پس از فرود کامل اعلام کردند" این پرواز مجوز ندارد و خارج از سهمیه قرار گرفته است".

الموسوی افزود: در ابتدا اعلام کردند: " تصور ما این بوده که هواپیما قصد سوخت‌گیری دارد و اجازه فرود دادیم"؛ لذا خواستند فقط کویتی‌ها از هواپیما خارج شوند و ایرانیان بازگردند. در نهایت با تلاش‌های سفارت ایران در کویت و رایزنی‌های نمایندگی آسمان موضوع حل شد و اعلام کردیم هواپیما اصلا نیاز به سوخت‌گیری نداشته که بخواهد چنین درخواستی مطرح کند.

وی گفت: هیچ کدام از سرنشین‌های این هواپیما کویتی نبودند بلکه تمامی مسافران ایرانیانی بودند که اقامت کویت را داشتند.

نمایندگی هواپیمایی آسمان در خلیج‌فارس تاکید کرد: پروازها به خلیج‌فارس مشکلی ندارد و پس از آن پروازهای دیگر به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه در فرودگاه بین‌المللی کویت در گفت‌وگو با روزنامه‌ی کویتی السیاسه مدعی شد که یک هواپیما از شهرکرد وارد کویت شده و در ساعت هفت صبح روز شنبه در فرودگاه بین‌المللی کویت به زمین نشست اما اداره کل هواپیمایی این کشور به 50 مسافر این هواپیما به دلیل نداشتن ویزا اجازه ورود به این کشور را نداد و هواپیمای ایرانی در ساعت 14 و 50 دقیقه بعد از ظهر خاک کویت را ترک کرد.

در این باره محمود رسولی نژاد – مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور – در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: امکان ندارد کسی بتواند بدون ویزا با پروازهای بین‌المللی از فرودگاهی سفر کند و از کشور خارج شود؛ این امر غیر ممکن است آن هم برای 50 مسافر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1