تأثیر عوامل روانی بر کاهش نرخ‌ها

یک فعال بازار تلفن همراه گفت: بازار در سال جدید تا حدی جنب و جوش داشته که ناشی از مضاعف شدن تقاضای خرید پس از 20 روز تعطیلی و کاهش قیمت برخی مدل‌ها توسط شرکت‌های مادر است؛ نه توزیع گوشی‌هایی که با ارز مبادلاتی وارد شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محسن سمیرانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اوضاع بازار گوشی موبایل در سال جدید اظهار داشت: از زمان بازگشایی بازار پس از تعطیلات نوروز، بازار تا حدی حرکت و جنب و جوش داشته است.

این فعال بازار گوشی تلفن همراه افزود: ایجاد این حرکت در بازار از 2 دلیل ناشی شده است؛ نخست اینکه بازار حدود 20 روز تعطیل بوده و تقاضاهای خرید گوشی مضاعف شده و دلیل دوم کاهش قیمت برخی محصولات توسط شرکت‌های مادر است.

مدیر فروش گوشی‌های ایرانی دیمو در خصوص آخرین تغییرات روز بازار گوشی نیز یادآور شد: روز گذشته به دلیل کاهش قیمت دلار، خرید و فروش کم شد، زیرا همواره با پایین آمدن قیمت ارز، بی‌اعتمادی در بازار ایجاد می‌شود.

مدیر فروش شرکت ارتباطات اروند در پاسخ به این سؤال که قرار بود پس از تعطیلات کالاهایی که با ارز مبادلاتی ثبت سفارش شده‌اند وارد بازار شوند و قیمت‌ها را کاهش دهند، گفت: اختصاص ارز بیش از آنکه تأثیر واقعی داشته باشد اثر روانی دارد و کاهش قیمت‌هایی که در بازار ایجاد شده ناشی از اثر روانی است نه اثر واقعی اختصاصی ارز.

وی در پاسخ به این سوال که گوشی‌هایی که قرار بود با ارز مبادلاتی وارد شوند آیا هم‌اکنون در بازار توزیع شده‌اند، ادامه داد: اگر کالایی در اسفند 91 هم با ارز مبادلاتی ثبت سفارش شده باشد، پس از 3 ماه خواهد رسید و هنوز گوشی‌هایی که با ارز مبادلاتی ثبت سفارش شده باشند به بازار نرسیده‌اند.

سمیرانی تأکید کرد: بنابراین عمده دلیل کاهش قیمت‌های فعلی در بازار به دلیل کاهش قیمت‌ها از سوی شرکت‌های مادر و نیز اثر روانی بازار است، زیرا در شرایط فعلی بازار، شرکت‌ها نیز قیمت‌ها را پایین می‌آورند.

وی گفت: برای مثال پس از عید هم‌اکنون یک شرکت مادر یکی از مدل‌های گوشی گران قیمت خود را 500 هزار تومان کاهش داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄  5  =