گفت‌وگو با نخستین گردشگران ایرانی که به مصر رفتند (+عکس)

دیدن عجایب هفت‌گانه‌ای مانند اهرام ثلاثه و مجسمه‌ی ابوالهول،‌ رویایی بود که باورش حتا تا زمانی که نخستین گروه از گردشگران ایرانی به مصر قدم گذاشتند،‌ سخت بود.

data-src=http://www.asriran.com/files/fa/news/1392/1/21/278899_637.jpgحمیدرضا نصیریان، گردشگر دیگری که این گروه را با همسر و کودکش همراهی می‌کرد نیز از تجربه‌ی سفرش به مصر گفت: سال‌ها شوق دیدن مصر را داشتیم، واقعا کشوری دیدنی است و سفر به آن کاملا نظر من و خانواده‌ام را تأمین کرد. در این سفر اصلا احساس ناامنی یا استرس نکردیم. با مردم عادی در کوچه و بازار بدون هیچ مشکل و تنشی صحبت می‌کردیم و آن‌ها هم خیلی از حضور ما استقبال می‌کردند.

او که دامپزشک است، ادامه داد: واقعا حرف‌هایی که پشت سر این تور و گردشگران آن در مصر و رسانه‌های آن زده شد،‌ اهمیتی ندارد. اگر هم اسکورت امنیتی شده بودیم یا محدودیت‌هایی وجود داشت یا اماکنی مانند رأس‌الحسین و مسجد زینبیه از برنامه حذف شد، درک می‌کنیم که فقط برای حفظ آسایش و تأمین امنیت گروه بود. به هر حال ما نخستین گردشگران ایرانی بودیم که بعد از 34 سال قطع بودن روابط، به مصر رفتیم و قطعا حساسیت‌هایی وجود داشت.

وی تأکید کرد: در گروه ما هیچ مقام امنیتی دیپلمات ایرانی یا نیروهای نظامی حضور نداشتند و حرف‌هایی که در این‌باره زده شد، واقعا تعجب‌برانگیز است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  21