فیس‌بوک به عصر ارتباطات کارت‌پستالی پایان داد

شبکه‌های اجتماعی با ورود به تمامی ابعاد زندگی بشر نحوه تعاملات آن را با زندگی تغییر داده و سبک‌هایی از ارتباطات که پیش از رواج شبکه‌های اجتماعی برای خود جایگاهی داشتند، رفته رفته منسوخ می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم براساس بررسی که روی 1200 نفر در برنامه‌های پروازی به نسبت بلند مدت صورت گرفته، مشخص شده است که از این میان تنها شش درصد مایل هستند در طول سفر خود برای دوستان و آشنایان خود کارت پستال به شکل سنتی آن ارسال کنند و از بین هر چهار نفر، یک نفر برای برقراری ارتباطات خود از شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک استفاده می‌کند.

البته ده درصد هم تمایل دارند با دوستان و کسانیکه به آن‌ها علاقه‌مند هستند، چت کنند که بیشترین ابزار مورد توجه این افراد نیز سرویس مسنجر اسکایپ است.

به هر حال برتری و محبوبیت کارت پستال‌ها را به هیچ عنوان نمی‌توان نادیده گرفت و ابزارهای الکترونیک جدید را جایگزینی برای آن‌ها دانست. بسیاری از افراد معتقدند که بلاگ‌ها فرصت‌ خوبی برای برقراری ارتباطات هستند و این ابزار بسیار مورد توجه است اما آن چیزی که در جامعه محدودی از بریتانیا نشان داده شده، این است که تنها دو درصد از کاربران وبلاگ‌نویس از این سرویس برای ارائه پیام‌های خود و در حد یک چهارم آن‌ها از ارسال پیام‌های متنی استفاده می‌کنند.

بیش از دو سوم مردمی که به سفر می‌روند و به اینترنت دسترسی دارند ترجیح می‌دهند در گام اول به چک کردن ایمیل خود پرداخته و پیام‌هایی را از این طریق منتقل کنند؛ یک چهارم دیگر تمایل دارند در هنگام دوری از منزل، رادیویی را به همراه خود داشته باشند که البته این به همراه وسیله ارتباطی دیگری است که مستقل از این ابزار کار ارتباطاتی را انجام می‌دهد.

اطلاعات اخیری که از نحوه رفتار انگلیسی‌ها در هنگام تعطیلات به دست آمده نشان می‌دهد که در زمان‌‌های تعطیلاتی که بیش از 89 درصد مردم آن در مسافرت به سر می‌برند، نحوه مسافرت‌ها نیز از شیوه سنتی آن خارج شده و مردم آژانس‌های مسافرتی را نیز کم‌کم از یاد می‌برند و از طریق پایگاه‌های الکترونیکی به آن‌ها رجوع می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی رفته رفته در حال تغییر دادن ذائقه کاربران اینترنتی در نحوه برقراری ارتباط با جهان هستند و همانگونه که نقش کارت پستال‌ها را در انتقال تجربیات سفر از بین بردند به زودی در ابعاد دیگر زندگی نیز رسوخ خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  36