پژویان: بانک مرکزی شاخص تورم بخش خودرو را هنوز اعلام نکرده است

رئیس شورای رقابت گفت: بانک مرکزی هنوز گزارش تورم بخشی خودرو را به این شورا اعلام نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم پژویان در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی گزارشی از تورم بخشی خودرو برای قیمت گذاری خودرو به شورای رقابت ارسال کرده است یا خیر؟ اظهارداشت: بنده به عنوان رئیس شورای رقابت هنوز گزارش بانک مرکزی را دریافت نکرده ام.

به گزارش تسنیم، رئیس شورای رقابت در حالی از عدم دریافت گزارش نرخ تورم بخشی بانک مرکزی سخن می گوید که مشاور انجمن خودروسازان اعلام کرده است: بانک مرکزی شاخص تورم بخش خودرو را برای نیمه دوم سال 91 یعنی از شهریور تا بهمن ماه اعلام کرده است، طبق اعلام بانک مرکزی، شاخص تورم تولید مدل‌های مختلف خودرو در این مدت بین 30 تا 60 درصد است که از نظر ما قابل قبول نیست.

پیش از این یعنی اواخر اسفند ماه سال گذشته، شورای رقابت شاخص تورم بخشی صنعت خودرو در شش ماهه دوم سال 91 برای خودروهای پراید، تیبا، سمند، رانا و پژو 405 را بر اساس ارز آزاد و مبادله ای اعلام کرده بود.

بر اساس دلار آزاد، میانگین درصد تغییر هزینه تولید در بهمن ماه نسبت به شهریورماه سال 91 برای خودروهای پراید 37.6 درصد، تیبا 37.9 درصد، پژو 405 برابر 41.9 درصد، سمند 39.5 درصد و رانا 39 درصد اعلام شده بود.
بر اساس دلار مبادله ای، میانگین درصد تغییر هزینه تولید در بهمن ماه نسبت به شهریورماه سال 91 برای خودروهای پراید 21.3 درصد، تیبا 20.8 درصد، پژو 405 برابر 17.9 درصد، سمند 20.8 درصد و رانا 22.9 درصد اعلام شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄  5  =