عدم افزایش مالیات بر ارزش افزوده بنزین و سیگار

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات ارزش افزوده بنزین و سیگار افزایش نیافته و از زمان تصویب و اجرای قانون در سال 87 تاکنون یکسان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علیرضا طاری‌بخش در گفت‌وگو با فارس در مورد اینکه برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند نرخ مالیات ارزش افزوده در سال جاری 30 درصد شده است، گفت: در مورد نرخ مالیات بر ارزش افزوده بنزین و سوخت هواپیما از همان ابتدای تصویب قانون در سال 87 30 درصد بوده که در نرخ نهایی اعلام شده بنزین از سوی دولت نهفته است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی افزود: براساس ماده 16 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، مالیات بنزین و سوخت هواپیما 20 درصد است و عوارض آن 10 درصد است که در مجموع 30 درصد از قیمت نهایی که دولت برای بنزین اعلام می‌کند نهفته است یعنی اگر بنزین کارتی لیتری 400 تومان و بنزین آزاد 700 تومان باشد در همین ارقام 30 درصد بعنوان مالیات و عوارض گرفته می‌شود بنابراین هیچ قیمتی به نرخ نهایی اضافه نمی‌شود.

طاری‌بخش درمورد مالیات بر ارزش افزوده سیگار و نوشابه گفت: نوشابه همچون سایر کالاهای عادی دارای نرخ 6 درصد مالیات بر ارزش افزوده است اما در مورد سیگار براساس ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ مالیات سیگار و محصولات دخانی 12 درصد است که از همان سال 87 در قانون وجود داشته و هیچ تغییری نکرده است.

وی تاکید کرد: در مورد بنزین از حلقه آخر که مصرف کننده نهایی است گرفته می‌شود و 30 درصد که شامل 20 درصد مالیات و 10 درصد عوارض است، در قیمت 400 تومان و 700 تومان بنزین نهفته است و به هیچ وجه به این قیمت اضافه نمی‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  62  =  71