ایران در برداشت چوب از جنگل‌، اول ِخاورمیانه و شمال آفریقا شد

سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی با اشاره به تولید 660 هزار مترمکعب چوب از اراضی جنگلی ایران طی یک سال اعلام کرد ایران از نظر تولید چوب در خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه نخست و در جهان رتبه 92 را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی(فائو) با انتشار آمار مربوط به تولید چوب از اراضی جنگلی در 173 کشور جهان که بر اساس اطلاعات سال 2011 تهیه شده است ایران را بزرگترین تولید کننده این محصول در خاورمیانه و شمال آفریقا معرفی کرد.

کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا با فقر جنگلی مواجه هستند و بخش کوچکی از اراضی این کشورها دارای پوشش جنگلی است.

بر اساس این گزارش ایران در سال 2011 بالغ بر 660 هزار مترمکعب چوب از جنگل های خود برداشت کرده است که بالاترین رقم در میان کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست.

پس از ایران مراکش با تولید 372 هزار مترمکعب دومین تولیدکننده بزرگ چوب در این منطقه شناخته شده است. تونس با تولید 218 هزار مترمکعبی در رده سوم از این نظر قرار گرفته است.

ایران در میان 173 کشور جهان از نظر تولید چوب رتبه 92 را به خود اختصاص داده است. آمریکا بزرگترین تولید کننده چوب جهان شناخته شده است. این کشور در سال 2011 بالغ بر 283 میلیون مترمکعب چوب تولید کرد. پس از این کشور، روسیه با تولید 153 میلیون مترمکعب و کانادا با 141.8 میلیون مترمکعب به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند. 

کل تولید چوب جهان در این سال نیز 1.577 میلیارد مترمکعب اعلام شده که سهم ایران از این رقم 0.041 درصد بوده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  +    =  70