بررسی اصلاح قانون کار در مجلس متوقف شد

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر اینکه کارگروه رسیدگی به اصلاحیه قانون کار در مجلس متوقف شده است گفت: نمایندگان مجلس موافق بازگشت لایحه قانون کار به دولت هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم با تاکید براینکه پیش نویس جدید قانون کار مطابق با نظر کارگران و کارفرمایان به مجلس ارسال نشده است اظهار کرد: در آخرین جلسه ‌ای که با فراکسیون کارگری و کمسیون اجتماعی مجلس داشتیم توانستیم موضوع بررسی اصلاحیه قانون کار را متوقف کنیم و درخواست کردیم که نمایندگان کارگری و کارفرمایی به اتفاق یکدیگر بر سر موضوعات و مواد تغییر یافته قانون کار که نیاز به بحث و بررسی بیشتر است نشستهایی برگزار کنند و هماهنگ پیش بروند که جامعه کارگری متضرر نشود.

وی ادامه داد: لایحه جدید اصلاح قانون کار در 86 ماده از سوی دولت به مجلس داده شده است که به ضرر جامعه کارگری است و شرکای اجتماعی از همان ابتدا نسبت به این لایحه وکنش نشان دادند و با آن مخالفت کردند چرا که نکات مهمی مانند قراردادهای کار، دستمزد و اخراج نیروی کار در این پیش‌نویس به درستی لحاظ نشده است.

بیات تاکید کرد: نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از مجلس خواستار متوقف شدن بررسی این لایحه در کارگروه شدند تا با بازگشت به دولت بر مبنای سه جانبه‌گرایی واقعی اصلاح شود که خوشبختانه نمایندگان مجلس موافقت کردند و نظری همسان با نظر نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در راستای اصلاح قانون کار داشتند.

وی تبصره‌های 1 و 3 ماده 7 قانون کار که مربوط به بهسازی قراردادهای موقت کار است را از مهمترین مطالبات جامعه کارگری دانست و بیان کرد: متاسفانه این مورد  در متن پیش نویس حذف شده است.

این فعال کارگری با انتقاد از تغییر عنوان بیمه‌های اجباری به اختیاری در پیش نویس ارسالی خاطر نشان کرد: به اعتقاد نمایندگان کارگران این تغییر خطرناک‌ترین تغییر قانون کار است.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر اینکه پیش‌نویس جدید دست کارفرمایان را برای اخراج کارگران باز گذاشته است اظهار کرد: این پیش‌نویس همچنان درباره داستان قراردادهای سفید امضا و موقت ادامه دار است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  9  =