سنگ‌اندازی آلمان برای تشکیل اتحادیه بانکی اروپا

وزیر دارایی فرانسه روز دوشنبه گفت: ملاحظات آلمان در مورد قانونی بودن بخش‌هایی از اتحادیه بانکی اروپا، نباید دلیلی برای کندی پیشرفت در تشکیل آن باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا پی‌یر موسکوویچ پس از نشست وزیران دارایی منطقه یورو در بروکسل گفت: بعید است تغییر پیمان ضروری باشد. این بلوک ارزی نباید پیشرفت در تشکیل اتحادیه بانکی را به دلیل وجود پرسش‌های قانونی آهسته کند.

ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان گام اصلی برای تشکیل یک اتحادیه بانکی را مستلزم تغییر پیمان‌های اروپایی دانسته اما این روند ممکن است سال‌ها طول بکشد.

وزیر دارایی فرانسه گفت: آلمان که به نظر می‌رسد برای تشکیل این اتحادیه اشتیاقی ندارد، تغییر پیمان را ضروری اعلام کرده اما از نظر ما این تغییر لزوما ضرورتی ندارد.

به گزارش وال استریت ژورنال، موسکوویچ اظهار کرد که بحث قانونی باید به کارشناسان قانون واگذار شود و مشکل قانونی نباید دلیلی برای پیشرفت نکردن باشد.

آلمان برای حمایت از تشکیل اتحادیه بانکی در منطقه یورو تحت فشار قرار گرفته است. این طرح می تواند به تحکیم این منطقه کمک کند اما برلین نگران است که ممکن است ناچار شود سهم بیشتری در مشارکت برای نجات‌های مالی آینده پرداخت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4