رییس انجمن دندانپزشکی: از نظر مالیاتی به دندانپزشکان ظلم می‌شود

رییس انجمن دندانپزشکی ایران گفت: تعرفه‌های دندانپزشکی در ایران بسیار ارزان است و دندانپزشکان 2.5 برابر سوبسید پرداخت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا، دکتر بیژن اخوان آذری در پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران، افزود: دندانپزشکان ایرانی با همان مواد و تجهیزات دندانپزشکان اروپایی و آمریکایی کار می‌کنند ولی تجهیزات و مواد را گرانتر می‌خرند و 2.5 برابر ارزانتر با بیمار حساب می‌کنند اما سالانه مالیات دندانپزشکان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: سالها طول می‌کشد که یک دندانپزشک بتواند خرج مطب خود را در بیاورد اما به دندانپزشکان از سال اول تاسیس مطب مالیات تعلق می‌گیرد و همین امر کار را برای آنان دشوار می‌کند.

رییس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران با اشاره به برگزاری جلسه با سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: قرار است با مسئولان انجمن‌های پزشکی و دندانپزشکی درباره موضوعات مالیاتی جلسه‌ای برگزار کنیم چرا که حدود 1.5 ماه دیگر از ما درخواست پرداخت مالیات می‌شود.

اخوان آذری تاکید کرد: امیدواریم تا پایان خرداد ماه این جلسه برگزار شود چرا که متاسفانه از نظر مالیاتی به دندانپزشکان ظلم می‌شود.

اخوان آذری با اشاره به پرستیژ حرفه‌ای دندانپزشکی اظهار کرد: هر یک از افرادی که از دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی فارغ‌التحصیل می‌شوند، دارای پرستیژ و احترامی در جامعه می‌شوند. دندانپزشک باید این احترام را حفظ کند و آنرا اعتلا دهد. این در حالیست که برای برگزاری کنگره علمی نیاز به برگزاری نمایشگاه داریم و ممکن است به همین علت از طرف برگزار کنندگان نمایشگاه با برخوردهای نامناسبی مواجه شویم؛ بنابراین لازم است برای حرفه خود ارزش قائل شویم و بتوانیم بدون برپایی نمایشگاه، کنگره برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا در ادامه این همایش، دکتر علی یزدانی، معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: برای برگزاری کنگره پنجاه و سوم صنف وارد کنندگان و تولید کنندگان مواد و تجهیزات دندانپزشکی بابت هر متر برپایی نمایشگاه از ما 15 هزار تومان حق الحساب گرفت و رییس صنف آنان از ما باج‌خواهی می‌کند.

یزدانی با اشاره به مشکلات جامعه دندانپزشکی، خطاب به دندانپزشکان حاضر در سالن گفت: با مسئولانی که نزد شما دندان‌هایشان را درست می‌کنند، مشکلات دندانپزشکان را در میان بگذارید.

به گزارش ایسنا در پنجاه و سومین کنگره بین المللی انجمن دندانپزشکی ایران از روسای هیات مدیره‌های پیشین انجمن دندانپزشکی ایران تقدیر شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  16