بورس در سراشیبی نزول/ ریزش ۵۶۳ واحد دیگر

بورس اوراق بهادار تهران که معاملات هفته گذشته خود را تحت تاثیر مصوبات مجلس با افت هشت درصد به پایان برده بود، در معاملات اولین روز هفته به ریزش خود ادامه داد و در سراشیبی نزول قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا مصوبات هفته گذشته مجلس در خصوص صنایع مهم پالایشگاهی و سنگ آهنی موجب شد تا بورس تهران به این اخبار واکنش بسیار منفی نشان داده و با افت هشت درصدی شاخص بورس مواجه شود.

این اتفاق در کنار نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری باعث شد که امروز جو منفی در بورس تهران ادامه یافته و با ایجاد صف‌های سنگین فروش، دماسنج بازار سرمایه 563 واحد دیگر از ارزش خود را از دست بدهد.

به این ترتیب عقب نشینی سنگین خریداران و کاهش قیمت سهام شرکت‌ها موجب شد تا شاخص بورس تهران 1،28 درصد افت کرده و به کانال 43 هزار و 301 واحد برسد.

شرکت تازه وارد هلدینگ خلیج فارس در کنار نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه، چادرملو، پالایشگاه نفت اصفهان، گل گهر، پالایشگاه تبریز، توسعه معادن و فلزات و ملی مس بیشترین تاثیر منفی را در بورس تهران گذاشتند.

امروز بازار سرمایه به صنایع سیمانی اقبال نشان داد و علاوه بر پاکسان سایر سهام شرکت‌های سیمانی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند؛ از سوی دیگر هلدینگ خلیج فارس به همراه دو لیدر بازار سرمایه یعنی پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه اصفهان از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

بر این اساس در بازار منفی امروز 120 میلیون سهم به ارزش 53 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه نیز تا سطح 211 هزار میلیارد تومان نزول کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −  47  =