یاهو یک شبکه اجتماعی می‌خرد

شرکت یاهو یک شبکه اجتماعی معروف را می‌خرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که این تصمیم شرکت یاهو مورد تائید اعضای هیات مدیره این شرکت بزرگ جهان قرار گرفته است.

تامبلر، وبلاگ و شبکه اجتماعی معروفی است که قرار است یاهو آن را در اختیار بگیرد و گفته شده است که مبلغ این خرید جدید یاهو چیزی حدود یک میلیارد و 100 میلیون دلار است.

دفتر مرکزی وب‌سایت تامبلر در نیویورک آمریکا قرار دارد و اغلب کاربران آن را جوانان تشکیل می‌دهد. شرکت یاهو قصد دارد تا با این اقدام به رقابت با شرکت‌هایی مهمی همچون گوگل، فیس‌بوک و توئیتر بپردازد.

در صورت تحقق این خبر خرید تامبلر بزرگترین خرید ماریسا مایر، مدیر عامل جدید شرکت یاهو، پس از آغاز فعالیت در این شرکت در جولای 2012 خواهد بود.

دویچه وله نیز در این خصوص نوشت که به اعتقاد تحلیل‌گران یاهوی از نفس‌افتاده به جوان‌پسندی تامبلر نیازمند است.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که ماریسا مایر٬ مدیرعامل یاهو اعلام کرده است که در کنفرانسی خبری در نیویورک "موضوعی ویژه" به اطلاع عموم خواهد رسید.

برآوردها حاکی از آن هستند که خبر خرید تامبلر همان موضوع ویژه کنفرانس خبری خواهد بود.

تامبلر یک پلت‌فرم میکروبلاگینگ و یک ارائه‌کننده خدمات شبکه اجتماعی است؛ در سال 2007 بنیان گذاشته شده است و بنا بر آمار منتشرشده از سوی تامبلر، این سرویس‌دهنده تا 20 می ماه سال جاری میلادی بیش از 108 میلیون بلاگ، نزدیک به 51 میلیارد پست منتشر شده به 12 زبان و 175 کارمند دارد.

در فهرست "الکسا" (درجه‌بندی محبوبیت وب‌سایت‌ها) تامبلر مقام سی‌ودوم را به خود اختصاص داده است. این چهار پلتفرم تنها در ماه آوریل سال جاری 184 میلیون بازدیدکننده داشته است. بر اساس نتایج یک نظرسنجی در سال 2013، تامبلر در میان افراد 13 تا 25 سال جهان محبوب‌تر از فیس بوک است.

یاهو هفته گذشته اعلام کرده بود که در پی جذب بیشتر کاربران گروه سنی 18 تا 24 است. خرید تامبلر می‌تواند نخستین گام یاهو به سمت هدف خود باشد.

تحلیلگران دنیای وب می‌گویند یاهو برای بقاء به جوانان، ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی، رهبری دنیای تکنولوژی و شور تولید محتوا نیاز دارد؛ خصوصیاتی که همه در تامبلر وجود دارند.

خرید تامبلر (در صورت تحقق) مهمترین اتفاق در یاهوی تحت مدیریت ماریسا مایر خواهد بود. این موضوع را می‌توان با معامله‌ یک میلیارد دلاری مقایسه کرد که در جریان آن سرویس به اشتراک‌گذاری عکس "اینستاگرام" به فیس بوک واگذار شد.

یاهو از سال 2012 که مایر به مدیریت آن رسید در جست‌وجوی بازیابی موقعیت افسانه‌ای خود بوده است؛ موقعیتی که در سایه موفقیت روزافزون غولی به نام گوگل، به حاشیه رانده شده است.

ماریسا مایر سال‌ها با لقب "دختر طلایی" گوگل شناخته می‌شد و مدت‌ها در این کمپانی در کنار روسای اصلی کار کرده بود. آخرین سمت او پیش از ریاست یاهو، مدیریت پژوهش‌های گوگل بود.

مایر در مدت کوتاهی که کار خود را در یاهو آغاز کرده، نشان داده که مدیر توانایی است و می‌تواند یاهو را از پسرفت بازدارد. کمپانی یاهو در زمان او سرویس آپلود عکس "فلیکر" را سروسامان داد و موفق به جذب کاربران بیشتری برای این سرویس شد.

مایر همچنین موفق شد شریکان تجاری تازه‌ای برای کمپانی یاهو بیابد یا پروژه‌های کوچکی مثل اپلیکیشن "استمپد" را به همراه تیم فنی به مجموعه‌ی یاهو اضافه کند. "استمپد" سرویسی ویژه‌ی تلفن‌های هوشمند و برای به اشتراک‌گذاری علایق فرهنگی و غذایی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  2