سهم ۸۸ درصدی ۱۱ گمرک از کل تجارت ایران

رئیس کل گمرک ایران گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند گمرکی ابزاری موثر برای اجرای مدیریت یکپارچه مرزی است.

به گزارش ایسنا، عباس معمارنژاد در سومین نشست تخصصی مدیران منتخب ستادی و گمرک‌های اجرایی گفت: مدیران گمرک‌های اجرایی باید با بهره‌گیری از ابزارها نسبت به اعمال مدیریت یکپارچه مرزی اقدام کنند.

وی درباره سامانه‌های هوشمند گفت: سامانه هوشمند ورود و خروج کالا تاکنون در 11 گمرک و سامانه هوشمند ترانزیت در 24 گمرک پیاده‌سازی شده است که مراحل تکمیلی آن تا پایان شهریورماه سال جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 88 درصد از حجم تجارت کشور از طریق 11 گمرکی صورت می‌گیرد که سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در آن راه‌اندازی شده است.

رئیس‌ کل گمرک ایران با اشاره به ضرورت نظارت و پیگیری امور مربوط به پیاده‌سازی سامانه‌های هوشمند در گمرکات اظهار کرد: چگونگی بهره‌برداری از این سامانه‌ها، میزان تاثیرگذاری آنها بر فرایندهای گمرکی و مشکلات احتمالی از جمله موضوعاتی هستند که در جلسات هفتگی یا دو هفته یکبار با مدیران، معاونین امور گمرکی و مسئولان اجرایی سامانه‌های هوشمند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معمارنژاد تاکید کرد: همه اطلاعات مربوط به سامانه‌های هوشمند و یا اصطلاحا داشبورد این سامانه باید روی میز مدیران باشد تاثیر آن در مورد نحوه پیشرفت و مراحل اجرایی آن ارزیابی لازم را انجام داد.

وی از پایان یافتن مرحله طراحی مفهومی طرح جامع گمرک نوین خبر داد و گفت: با توجه به اجرای این طرح در سال جاری، انتظار می‌رود که مدیران گمرک‌ها درخصوص چگونگی پیاده‌سازی و اثربخشی بیشتر آن راهکارها و پیشنهادهای خود را ارائه کنند و در این امر مشارکت فعال داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  7