نتیجه نظرسنجی سازمان ملل از ۱۹۰ کشور درباره شغل

سازمان جهانی کار اعلام کرد: نتایج بررسی سازمان ملل از مردم 190 کشور نشان می دهد شغل به عنوان یکی از مهم ترین اولویتها پس از سال 2015 است.

به گزارش مهر، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود این سئوال را مطرح کرد که چرا باید تامین شغل و معیشت پس از سال 2015 در مرکز توجه و دستور کار کشورها قرار گیرد؟ در راستای اهداف توسعه هزاره فعلی، یک فرصت طلایی وجود دارد تا شغل و معیشت در اولویت برنامه های توسعه بین المللی قرار گیرد.

اولین نتایج بررسی جهانی سازمان ملل متحد از مردم 190 کشور جهان نشان می دهد که شغل در همه جا به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های مردم پس از سال 2015 اعلام شده است.

از آلبانی و اردن تا ویتنام و زامبیا دسترسی به فرصت های شغلی بیشتر و بهتر در اولویت قرار دارد و در اوگاندا یک مشاوره انجام شده از 17 هزار نفر نشان می دهد که حدود نیمی از این افراد دستیابی به یک شغل را از اولویت های خود اعلام کردند. آنها همچنین عنوان کردند که نیاز به حمایت های اجتماعی بهتر دارند و این مسئله در بخش های غیررسمی که در آن ناامنی اقتصادی و اجتماعی بالا است، بیشتر تاکید شده است.

امروز بیش از 200 میلیون نفر بیکار در سراسر جهان وجود دارد و از این میزان تقریبا 73 میلیون نفر افراد جوان هستند. فراتر از تعداد شغل اضافی مورد نیاز برای تامین نیازهای شغلی کارجویان، کیفیت اشتغال نیز نیاز به توجه فوری دارد.

از هر 3 کارگر در جهان، یکی زیرخط فقر با 2 دلار درآمد در روز زندگی می کند. با نگاه به آینده، حدود 470 میلیون شغل جدید در فاصله پانزده سال 2015 تا 2030 مورد نیاز است تا بتوان نیاز اشتغال جمعیت در سن کار را پاسخ گفت.

به عبارت ساده، کشورها نیاز به سیاست هایی دارند که ایجاد شغل مناسب و معقول را دنبال کنند. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه هم اکنون  شاخص های اساسی برای بهبود نظارت در شغل و معیشت وجود دارد با این حال، شکاف اطلاعاتی در کیفیت شغل ها باقی مانده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  +    =  93