رتبه‌بندی شرکت‌های نوآور کشور

رییس سازمان مدیریت صنعتی از نهایی شدن طرح ارزیابی شرکت‌های نوآور کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا علی کرمانشاه گفت: امروز نوآوری شاه‌بیت و جوهره مدیریت شده است. روند تحولات دنیای امروز به گونه‌ای است که یا باید نوآور باشید یا از گردونه رقابت حذف شوید. از این رو سازمان مدیریت صنعتی در راستای ماموریت خود در ارتقای ظرفیت مدیریت در کشور، ورود به عرصه نوآوری را جزو رسالت‌های اصلی خود قلمداد کرده و در اولین گام، طرح ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های نوآور کشور را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در کنار ظرفیت‌هایی که در اعضای هیات علمی آموزش و هیات علمی مشاوران سازمان مدیریت صنعتی و همچنین سایر ظرفیت‌های نوآوری در کشور نظیر ظرفیت‌های نوآوری در بنگاه‌ها و شرکت‌ها قرار دارد، از ظرفیت‌های دیگر کشور نظیر تشکل‌ها و انجمن‌های حرفه‌ای در زمینه‌های تحقیق و توسعه و نوآوری و سایر دانشگاه‌های کشور که رشته‌های مدیریت فناوری و نوآوری فعالیت می‌کنند، نیز استفاده خواهد شد.

وی گفت: این طرح ابعاد بین‌المللی مهمی نیز دارد که در آن نه تنها از ظرفیت‌های بین‌المللی نظیر پیمایش‌های نوآوری و مراکز معتبر دنیا در این زمینه استفاده خواهد شد، بلکه باعث ایجاد یک رابطه تعاملی با کشورهای صاحب سبک دنیا در این حوزه و نهایتا ارتقای ظرفیت‌های نوآوری در کشور خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اینکه این حرکت که قرار است تبدیل به یک مرکز بزرگ نوآوری شود با کمک برجسته‌ترین نخبگان دانشگاهی از دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت، طراحی شده و به زودی وارد مراحل اجرایی می شود، اضافه کرد: کنار هم قرار گرفتن تجربیات غنی سازمان مدیریت صنعتی در ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های کشور و دانش به روز و غنی دانشگاه صنعتی شریف در حوزه نوآوری ترکیبی بی‌بدیل در کشور را به منظور شروع طرح فوق فراهم آورده است.

کرمانشاه تاکید کرد: علاوه بر فرهنگ‌سازی، طرح رتبه‌بندی بنگاه‌های نوآور کشور، هم به خود بنگاه‌های صنعتی سیگنال‌های لازم را در ارتباط با پارادایم‌های نوآوری، فضاهای بهبود و وضعیت رقبا می‌دهد؛ هم به سیاستگذاران نشان می‌دهد که روند و وضعیت نوآوری در بنگاه‌ها و صنایع مختلف چگونه است؛ هم برای دانشگاهیان و محققان فضایی بدیع برای کار روی نوآوری در کشور ایجاد می‌کند و در این میان سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند به خوبی از فرصت‌های نوآوری به منظور سرمایه‌گذاری آگاه شوند.

رییس سازمان مدیریت صنعتی در پایان به انتخاب نام این طرح اشاره کرد: طرح رتبه‌بندی شرکت‌های نوآور کشور به مانند طرح رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور (IMI100) پارادایم جدیدی در فضای کشور ایجاد خواهد کرد و نام اختصاری آن نیز IMII است که مخفف Iran’s Most Innovative Institutes است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  72  =  73