پیش‌بینی رشد ۴۰ درصدی تسهیلات

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به رشد 38 تا 40 درصدی منابع این بانک، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تسهیلات در سال جاری 40 درصد رشد کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک قربان دانیالی در گفت‌وگو با  فارس در مورد تعیین ردیف اعتباری برای افزایش سرمایه سه بانک تخصصی دولتی و تاثیر آن بر عملکرد بانک صنعت معدن، اظهارداشت: این اقدام، تاثیر مثبتی بر فعالیت و قدرت تسهیلات‌دهی بانک صنعت و معدن خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه بانک صنعت و معدن تنها به بخش تولید تسهیلات می‌پردازد، تولید از منابع بیشتری استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به سایر منابع این بانک، گفت: امسال صندوق توسعه ملی همانند سال‌های قبل منابع مناسبی را به این بانک پرداخت خواهد کرد، به طوری که 10 درصد از درآمد امسال این صندوق به صورت ریالی به بانک‌های تخصصی دولتی به ویژه بانک صنعت و معدن اختصاص خواهد یافت.

دانیالی با بیان اینکه در سال گذشته 2.5 میلیارد دلار با بانک انعقاد قرار داد شده است، در مورد تسهیلات پرداختی امسال از محل منابع صندوق توسعه ملی، اظهارداشت: با توجه به اینکه منابع صندوق توسعه ملی در انتهای سال گذشته پرداخت شد، بخش عمده آن هنوز به شکل تسهیلات پرداخت نشده است.

به گفته وی در سال گذشته 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی گشایش اعتبار شده که امسال پرداخت نهایی انجام خواهد شد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: بنابراین در سال جاری علاوه بر منابع جدید از محل صندوق توسعه ملی، منابع سال گذشته هم پرداخت می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در سال جاری چه میزان تسهیلات ریالی، پرداخت می‌کنید، گفت: با توجه به رشد 38 تا 40 درصدی منابع بانک، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری رشد 40 درصدی در تسهیلات پرداختی اتفاق افتد.

دانیالی تصریح کرد: این تسهیلات بیشتر برای طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و سرمایه‌ در گردش واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود؛ البته بخشی از منابع برای طرح‌های جدید اختصاص داده خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  2  =