وزیر نفت:اوپک علیه تحریم ایران بیانیه می دهد

اعضای اوپک در نشست امروز درباره شاخص ها ومعیارهای جدید ارزیابی نامزدهای دبیرکلی اوپک تصمیم گیری خواهند کرد.

رستم قاسمی، وزیر نفت که برای شرکت در نشست وزرای نفت اوپک در وین به سر می برد، اعلام کرد: ایران در نشست ١٦٣ اوپک خواستار بررسی گزینه کاهش سقف تولید خواهد شد ضمن این که ما همواره از حفظ تعادل در بازارهای جهانی نفت خام حمایت می کنیم.

وزیر نفت همچنین از بررسی موضوع تحریم های یکجانبه غرب علیه این کشور در نشست ١٦٣ سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) خبر داد.

رستم قاسمی در این خصوص به شانا گفت: بیشتر کشورهای عضو اوپک با تحریم های یک جانبه غرب علیه جمهوری اسلامی ایران مخالف و خواهان صدور بیانیه ای در این باره هستند.

وی افزود: با توجه به این که نفت یک کالای اقتصادی است و فعالیت های اوپک ماهیتی اقتصادی دارد، حداقل انتظار ایران این است که اعضای اوپک در حمایت از این کشور در برابر تحریم های یکجانبه غرب، بیانیه ای صادر کنند.

وزیر نفت ایران همچنین اعلام کرد: بسیاری از اعضای اوپک در این باره با ایران هم نظر هستند.

گفتنی است، عبدالله سالم البدری، دبیرکل اوپک نیز سال گذشته میلادی اعلام کرده بود: من حاضر نیستم هیچ یک از کشورهای عضو اوپک تحریم شوند.

وی گفته بود: من با تحریم های یک جانبه آمریکا و غرب علیه ایران ١٠٠ درصد مخالف هستم.

رستم قاسمی در خصوص دستور کار نشست امروز اوپک گفت: بررسی شرایط عرضه و تقاضای نفت خام در بازارهای جهانی و ارزیابی گزارش های اقتصادی و بازار نفت دبیرخانه اوپک در دستور کار نشست ١٦٣ اوپک قرار خواهد گرفت.

وی افزود: شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام، پس از دریافت گزارش های بازار نفت دبیرخانه که از سوی دبیرکل اوپک ارائه می شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اعضای این سازمان درباره سقف تولید تصمیم گیری می کنند.

در همین حال رافائل رامیرز، وزیر نفت ونزوئلا گفته است: چنانچه اوپک برای کمک به ثبات بهای نفت تصمیم به کاهش تولید بگیرد، ونزوئلا آماده کاهش تولید نفت خام خود خواهد بود.

وی اعلام کرده است: اعضای اوپک در نشست هفته جاری اوپک  حمایت از نفت ١٠٠ دلار را در دستور کار خود قرار داده اند و ونزوئلا از بهای نفت حداقل از ١٠٠ دلار حمایت می کند.

همچنین رستم قاسمی با اشاره به پایان دوره دبیرکلی عبدالله سالم البدری در نشست پیشین اعضای اوپک (٢٢ آذر ١٣٩١) و تصمیم دوباره وزیران نفت این سازمان برای تمدید دوره دبیرکلی وی برای یک سال دیگر، اعلام کرد: اعضای اوپک در نشست امروز درباره شاخص ها ومعیارهای جدید ارزیابی نامزدهای دبیرکلی اوپک نیز تصمیم گیری خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  ⁄    =  4