یونان تعطیل شد

اتحادیه‌های کارگران و کارمندان یونان از امروز به نشانه حمایت از خبرنگاران اخراجی این کشور، دست به اعتصاب عمومی زده و یونان را با تعطیلی گسترده ای مواجه کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به گزارش ایرنا، اتحادیه سراسری کارگری (‌یسه)، اتحادیه سراسری کارمندی (‌اد- دی)، اتحادیه کارگران مبارزه، اتحادیه سراسری معلمین (‌المه) و دیگر اتحادیه‌ها و سندیکاه‌های یونان چهارشنبه شب در بیانیه‌های جداگانه، با انتقاد از اقدام دولت آتن مبنی بر تعطیل کردن شبکه‌های تلویزیون دولتی، اعلام کردند: کلیه ادارات دولتی و بخش خصوصی از امروز دست به اعتصاب زده و در محل کار خود حضور نخواهد یافت.

در پی اعتصاب عمومی که از صبح امروز در سراسر یونان آغاز شده، کلیه کارکنان ادارات دولتی، خطوط اتوبوسرانی درون و برون شهری، خطوط ریلی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، رسانه‌های خبری بخش خصوصی به نشانه حمایت از خبرنگاران و کارکنان شبکه‌های دولتی این کشور، برای 24 ساعت اعتصاب کرده و دست از کار کشیده اند.

اتحادیه کنترل پروازهای فرودگاه‌های یونان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که هماهنگ با دیگر شهروندان این کشور و به حمایت از کارکنان و خبرنگاران شبکه‌های دولتی، به مدت چهار ساعت اعتصاب و هیچ پرواز داخلی و خارجی در این فرودگاه‌ها صورت نخواهد گرفت.

کشتی‌های یونان نیز در بنادر این کشور متوقف شده و رسانه‌های خبری در یونان در خاموشی کامل هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2