در دو ۱۰۰ متر هم جهانی شدیم

حسن تفتیان، نماینده خراسانی تیم ملی ایران در این رقابت‌ها در ماده دوی 100 متر توانست با ثبت رکورد ده ثانیه و پانزده صدم ثانیه، علاوه بر ارتقای رکورد ایران به مقام نخست این مسابقات در این ماده دست یابد و سهمیه حضور در مسابقات جهانی 2013 روسیه را با کسب ورودی A به دست آورد. ایران برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی، در دو صد متر، گرانترین و پربیننده‌ترین رقابت دوومیدانی در جهان، دو ورزشکار را راهی مسابقات قهرمانی جهان در روسیه خواهد کرد.

حسن تفتیان سریع‌ترین دونده جوان آسیا در فینال صد متر مسابقات جام کازانف قزاقستان با ثبت زمان ده ثانیه و‌ پانزدهم ثانیه علاوه بر شکستن رکورد ایران برای دو بار در ‌یک روز و کسب مدال طلای این رقابت‌ها، نخستین دوومیدانی کار ایران نام گرفت که ورودی A مسابقات قهرمانی جهان در روسیه را کسب کرده است.

به گزارش «تابناک»،‌ رضا قاسمی که تا پیش از این رکورددار صد متر ایران با 10ثانیه و 24 صدم ثانیه بود، در فینال جام کازانف، با ثبت زمان ده  ثانیه و شانزدهم صدم ثانیه توانست رکورد شخصی خود را هشت صدم ثانیه بهبود ببخشد و ورودی B مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد.

بر پایه این گزارش، دوومیدانی ایران برای نخستین بار در تاریخ این رشته ورزشی، در دو صد متر گرانترین و پرتماشاگرترین رقابت دوومیدانی در جهان، دو ورزشکار را راهی مسابقات قهرمانی جهان در روسیه خواهد کرد.

در

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  5  =