پیوست فرهنگی رایتل از پنجشنبه تدوین می‌شود

وزیر ارتباطات گفت: پیوست فرهنگی رایتل از پنجشنبه تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم محمد حسن نامی در بازدید خود از مرکز عملیات شبکه شرکت ارتباطات سیار با اشاره به اینکه شبکه همراه اول یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های ارتباطی کشور است، اظهار کرد: بیشترین سهم را در انجام انتخابات سالم و به ویژه در زمینه امنیتی، همراه اول داشته و بازدید ما از این مرکز نیز بیشتر جنبه خسته نباشید به آن‌ها بوده است.

وی گفت: از دیگر اهداف بازدید ما، بررسی برنامه‌های آینده این اپراتور در زمینه راه‌اندازی نسل‌های سوم و چهارم است تا بتوانیم این خدمات را داخل کشور بیاوریم.

وزیر ارتباطات درباره نقش این اپراتور در الکترونیکی کردن انتخابات عنوان کرد: برای اولین بار انتخابات بر بستر شبکه ملی اطلاعات انجام شد و دو بحث سرعت و امنیت در اولویت‌های اصلی آن قرار گرفت.

او خاطر نشان کرد: مرکز امنیت شبکه باید قبل از انتخابات برخی تهدیدات را شناسایی و دفع می‌کرد که همین امر صورت گرفت و تهدیدی در انتخابات نداشتیم.

نامی گفت: سرعت در کار با توجه به سامانه‌ای که همراه اول تدارک دیده بود و با زدن سه شماره ظرف 5 ثانیه تأیید استعلام صورت می‌گرفت، محقق شد و مهم‌تر از همه اینکه در این دوره از انتخابات تماما از ابزارها و تجهیزات بومی استفاده کردیم.

او ادامه داد: 71 هزار شعبه امسال و در این انتخابات به شکل الکترونیکی کار خود را انجام داد و از تجهیزات و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات استفاده کردند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه زمان می‌رود تا نسل سوم و چهارم وارد کشور شود، درباره انحصار رایتل گفت: ما به رایتل گفتیم که در کار خود سرعت بخشد و ما به جد دنبال این هستیم که این خدمات در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: ما الآن درصدد شروع آماده‌سازی آوردن نسل سوم و چهارم هستیم و یکسری تجهیزات و زیرساخت‌های خاص این شبکه مورد نیاز است و از این حیث کمی زمان نیاز داریم.

نامی درباره پیوست فرهنگی نیز اذعان کرد: همکاری و کار مشترکی بین حوزه علمیه، وزارت ارتباطات و دانشگاه‌های امام صادق (ع) و علامه طباطبایی داشتیم که قرارداد آن پنجشنبه در قم امضا خواهد شد. این پیوست نه تنها برای رایتل بلکه برای موبایل هم باید این پیوست را داشته باشیم تا با رفتار ایرانی اسلامی برای شبکه ملی اطلاعات و نسل سوم و چهارم تهیه شود ولی اولویت اول برای رایتل است و بعد از آن به مرکز ملی فضای مجازی می‌فرستیم تا تأیید شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3