نگرانی کارشناسان در مورد هک شدن صدها هزار دوربین امنیتی

متخصصان امنیتی می‌گویند راه‌هایی را برای هک کردن دوربین‌های پیشرفته امنیتی از راه دور شناسایی کرده‌اند و این امر موجب نگرانی است.

به گزارش فارس به نقل از ایندیا تایمز، کارشناسان می‌گویند دوربین‌های پیشرفته کنترل و نظارت در بسیاری از کارخانه های صنعتی، زندان ها، بانک ها و صنایع و نهادهای نظامی به کار گرفته می شوند و امکان هک شدن آنها پیامدهای خطرناکی به دنبال می آورد.

مهم‌ترین پیامد این هک شدن تسهیل جاسوسی از تاسیسات هک شده و دسترسی به شبکه‌های رایانه‌ای حساس است. مشکل یاد شده در دوربین های امنیتی طراحی شده در بسیاری از شرکت های بزرگ و مشهور مانند سیسکو، دی لینک و TRENDnet مشاهده شده است.

قرار است جزییات فنی در این زمینه در کنفرانس امنیتی بلاک هت که از 31 جولای در شهر لاس وگاس برگزار می شود، ارائه گردد. بررسی‌های شرکت Tactical Network Solutions نشان می‌دهد که صدها هزار دوربین امنیتی در جهان از طریق اینترنت قابل دسترسی و هک شدن هستند.

با هک کردن دوربین های امنیتی می‌توان تصاویر جعلی هم از طریق آنها به نمایش گذاشت تا دزدان و سارقان بتوانند وارد محل مورد نظر شده و پول یا دیگر تجهزیات ارزشمند را سرقت کنند. قرار است اطلاعاتی در مورد این تهدیدات در اختیار شرکت های سازنده این دوربین‌ها قرار بگیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1