سپتامبر ماه سرنوشت ساز برای بازار جهانی طلا

یکی از مقامات ارشد فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد: سپتامبر فرصت مناسبی خواهد بود تا فدرال رزرو متوقف کردن بخشی از برنامه های محرک پولی را در اولویت قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از سایت طلا و به گزارش رویترز؛ در حالی که وضعیت اقتصادی آمریکا در ماه های اخیر بهبود یافته و این مساله موجب افزایش ارزش دلار شده ، "جرمی اشتاین" مقام ارشد فدرال رزرو تصریح کرد: نشست سپتامبر فدرال رزرو فرصت خوبی خواهد بود تا در خصوص متوقف شدن بخشی از سیاست های انبساطی پولی تصمیم گیری کند.

این در حالی است که "جفری لاکر" رئیس فدرال رزرو ریچموند پیش از این بر لزوم اجرای سیاست های انبساطی پولی در آمریکا تاکید کرده بود تا از این طریق بخشی از نگرانی های حاکم بر بازارهای جهانی کاهش یابد.

اختلاف نظر مقامات ارشد فدرال رزرو آمریکا در خصوص ادامه اجرای سیاست های محرک پولی در ماه های اخیر به شدت بالا گرفته است. در حالی که برخی از مقام های فدرال رزرو خواستار پایان یافتن برنامه های محرک پولی تا اواخر امسال هستند برخی دیگر بر این باورند که متوقف کردن اجرای این سیاست ها به ضرر رشد و رونق اقتصادی آمریکا خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا هم اکنون ماهانه 85 میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص داده است و بن برنانکه رئیس فدرال رزرو اخیرا از احتمال متوقف شدن اجرای بخشی از این سیاست ها تا اواسط سال 2014 میلادی خبر داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  7