مخالفان مصری البرادعی را به عنوان نماینده انتخاب کردند

مخالفان مصری اعلام کردند، محمد البرادعی، رییس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به عنوان نماینده خود و برای آماده‌سازی انتقال سیاسی در این کشور انتخاب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جبهه 30ژوئن که بیشتر گروه‌ها و جنبش‌های مخالف محمد مرسی، رییس‌جمهوری مصر در آن حضور دارند، در بیانیه‌ای اعلام کرد، البرادعی «صدای آنان» خواهد بود.

 

در این بیانیه آمده است: این جبهه مسئولیت حصول اطمینان از اجرای مطالبات مردم مصر و آماده‌سازی نقشه‌راه مخالفان برای انتقال سیاسی را به البرادعی واگذار می‌کند.

 

این جبهه که نام خود را از تظاهرات بزرگ روز یک‌شنبه که برای کناره‌گیری مرسی از قدرت ترتیب داده شده بود،‌ اقتباس کرده است، رییس‌جمهوری مصر را به خیانت به آرمان‌های دموکراتیک انقلاب متهم کرده است.

 

البرادعی که به دلیل فعالیت در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال 2005 برنده جایزه نوبل صلح شد، در سال 2010 به مصر بازگشت و به صف مخالفان مبارک پیوست.

 

وی در ماه‌های ژانویه و فوریه 2011 فعالیت گسترده‌ای در انقلاب مصر داشت و پس از آن، به عنوان یک چهره از جنبش لائیک و لیبرال مطرح شد که کناره‌گیری مرسی از قدرت و انتخابات زود هنگام را خواستار است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  −    =  7