۱۷ روز پرمصرف برق در کشور داریم/مردم صرفه‌جویی کنند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: صرفه جویی تنها در 17 روز ( پر مصرف ترین روزهای سال) موجب عبور کشور از پیک مصرف برق می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، سید محمد هاشمی در چهارمین همایش مدیریت مصرف برق ویژه مشترکین اداری تهران بزرگ افزود: سال گذشته پیک مصرف برق 3768 مگاوات ساعت بود اما تنها دو روز از سال مصرف بیش از 3700 مگاوات داشتیم.

وی گفت: تنها چهار روز در سال بیش از 3600 مگاوات ساعت و 8 روز نیز بیش از 3500 مگاوات ساعت مصرف داشتیم و در کل17 روز بیش از 3400 مگاوات بر ساعت مصرف داشتیم.
هاشمی اضافه کرد: باصرفه جویی در این 17 روز ( پر مصرف ترین روزهای سال)300 مگاوات ساعت معادل 300 میلیارد تومان صرفه جویی برای کشور خواهیم داشت.
وی افزود: سهم تهران از 2 هزار مگاوات ساعت صرفه جویی در کشور تنها 200 مگاوات ساعت است.
هاشمی گفت: تعیین مدیر انرژی در ساختمان ها و ادارات به منظور کنترل مصرف و آموزش به کارکنان و توجه به استفاده بهینه از تجهیزات و رایانه ها و سیستم های گرمایش و سرمایش در کاهش مصرف انرژی موثر است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: سال گذشته 8 و 8 دهم برق مصرفی کشور در تهران بوده است. در حالی که تهران 13 و یک دهم درصد کل مشترکان کشور را دارد.
وی گفت: در بخش عمومی ،تهران 26 و 9 دهم درصد ازمشترکین را دارد که 23 و 3 دهم درصد مصرف این بخش را به خود اختصاص داده است.
هاشمی اضافه کرد: سال گذشته تهران حدود 17 هزار گیگاوات ساعت برق مصرف کرده است که حدود 4 هزار گیگاوات ساعت آن (24 درصد)در بخش عمومی بوده است.
وی بابیان اینکه در بیشتر کشورهای جهان بخش صنعت بزرگترین مصرف کننده برق است گفت:در کشور ما بخش خانگی و عمومی بزرگترین مصرف کننده اند هرچند با هدفمندی یارانه ها و توزیع لامپ های کم مصرف پیک مصرف از شب به روز منتقل شده است.

همچنین معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این همایش ، شاخص شدت مصرف انرژی در کشور را در مقایسه با دیگر کشورها نامناسب دانست.
عبدالامیر یاقوتی گفت: شاخص شدت مصرف انرژی در ایران 903 و این رقم در ژاپن 108 است. این شاخص بر اساس نسبت مصرف انرژی خام و درآمد حاصل از آن محاسبه می شود.
یاقوتی اضافه کرد:این شاخص در آمریکا 174،آفریقا544،آسیا بدون چین 473 ور در خاورمیانه 462 است.
وی گفت:395 میلیون بشکه نفت برای تولید برق به نیروگاه ها تزریق می شود که فقط 7 و 8 دهم دردصد آن در نیروگاه های سوخت تجدید پذیر است و مابقی با اتلاف انرژی 65 درصد برق تولید می کنند ،هرچند برق ارزشی حداقل چهاربرابری انرژی فسیلی دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  6