افزایش کارگزاری‌ها جهت رقابتی‌کردن بازار خدمات بیمه‌ای

بیمه مرکزی به دنبال افزایش کارگزاری‌ها جهت رقابتی‌کردن بازار خدمات بیمه است برهمین اساس نیز سالانه چهار دوره آزمون برای متقاضیان راه‌اندازی این دفاتر برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک رضا مصطفوی – مدیرکل پذیرش موسسات بیمه مرکزی – در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق قانون تاسیس بیمه مرکزی عرضه‌ی بیمه فقط از سه طریق شرکت بیمه، کارگزاری‌ها و نمایندگی‌های بیمه باید انجام شود.

او به کارکرد‌های دفاتر کارگزاری‌های بیمه اشاره کرد و گفت: کارگزاران بیمه به عنوان مشاوران بیمه‌گزاران و مردم محسوب می‌شوند و انواع و اقسام بیمه‌نامه‌ها را به مردم ارائه می‌کنند تا آنها از میان انواع بیمه‌نامه و شرکت‌ها بهترین‌ها را انتخاب کنند، لذا کارگزاری‌های بیمه خدماتشان تنوع بیشتری نسبت به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه دارند.

وی افزود: طبیعتا نمایندگی‌های بیمه از طریق شرکت‌های بیمه واگذار می‌شود و تنها آزمون کتبی آن توسط بیمه مرکزی انجام می‌شود اما کارگزاری‌های بیمه کلیه‌ مراحل جذب، آزمون کتبی و مصاحبه‌ها از طریق بیمه مرکزی انجام می‌شود.

مدیرکل پذیرش موسسات بیمه مرکزی با بیان این‌که در شرایط رقابتی، کارگزاری بهترین گزینه برای ارائه‌ی خدمات بیمه‌ای است گفت: با توجه به این‌که در دفاتر کارگزاری گزینه‌های انتخاب مختلف از شرکت‌های بیمه‌ای متفاوت ارائه می‌شود بنابراین می‌تواند به عنوان مشاور بیمه‌نامه‌هایی را به مردم پیشنهاد دهند که خدمات‌دهی مناسبی در هنگام خسارت داشته باشند. این درحالی است که نمایندگی‌های بیمه تنها مجاز به ارائه‌ی محصولات یک شرکت هستند.

مصطفوی در پاسخ به این سوال که آیا ارائه‌ی پیشنهاد برخی شرکت‌ها از سوی کارگزاران رانت به وجود نمی‌آورد، گفت: هیچ‌گونه رانتی در این بین وجود ندارد چرا که در بازار رقابتی کامل هرچه قدر تعداد عرضه‌کننده و محصولات بیشتر باشد، انتخاب باید دقیق‌تر صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر حدود 25 شرکت بیمه‌ای به ارائه‌ی خدماتشان از طریق دفاتر نمایندگی و هم‌چنین کارگزاری‌ها می‌پردازند و عرضه‌ی خدمات از طریق کارگزاری‌ها موجب می‌شود تا شرکت‌هایی که در برخی رشته‌های بیمه‌ای قوی نیستند، وارد رقابت شده و محصولاتشان را کامل‌تر و با کیفیت‌تر ارائه کنند.

مدیرکل پذیرش مؤسسات بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر 405 دفتر کارگزاری حقیقی و حقوقی در کشور داریم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  9