بانک توسعه صادرات، اگزیم بانک برتر منطقه

بذر نهالی که 22 سال پیش به همت تدبیرگران اقتصادی نظامی نوپا در بستر زرخیز خاک کشورمان کاشته شد آنقدر قوی و ریشه دار شد که تگرگ و صاعقه تحریم را یارای شکستن آن نبوده و نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات نهال بانک توسعه صادرات که اکنون درختی تناور است تنها با سرمایه 50 میلیارد ریال پا به عرصه بانکداری تخصصی – توسعه ای نهاد. نخستین بانک حامی صادرات غیرنفتی هنگامی کار خود را در ساختمان خیابان خالد اسلامبولی شروع کرد که کارکنان هدفی جز توسعه آنچه که بر سر در این بانک با عبارت "توسعه صادرات" نقش بسته بود، نداشتند.

گرچه آن روز کسی کمتر به اهمیت این عبارت واقف بود اما تامل در نامگذاری این سالها توسط رهبری معظم انقلاب که خانه های پازل اقتصاد مقاومتی را تکمیل می کنند، می تواند درایت نهفته در تصمیم تاسیس این نهاد را بیشتر بیان کند.
نامگذاری امسال تحت عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، حلقه ای دیگر به زنجیر نامگذاری‌های سالیان پیش چون "نوآوری و شکوفایی"، "اصلاح الگوی مصرف"، " همت مضاعف ، کار مضاعف "، "جهاداقتصادی" و "حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی" افزود و در پی ریزی سیاست -های اقتصادی کلان کشور نقش مهم صادرات غیرنفتی را برجسته تر نمایاند.
اکنون و در سالی که خلق حماسه اقتصادی سرفصل بلافصل برنامه تمام سازمان ها و نهادهای اقتصادی اعلام شده  و هدف گذاری صادرات غیرنفتی کشور رسیدن به رقم 59 میلیارددلار تعیین گردیده است، راهبران بانک توسعه صادرات در نظر دارند با اتخاذ تدابیری هوشمندانه در راستای شرایط بین المللی جدید به تغییر برخی رویکردهای این بانک تخصصی بپردازند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  +    =  42