شاخص بورس امروز ۳۲۵ واحد افت کرد

در معاملات اولین روز کاری هفته، معامله گران تالار شیشه‌ای یک میلیارد و 152 میلیون برگه سهم را داد و ستد کردند و شاخص بورس 325 واحد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم، در بازار امروز عرضه های سنگین بازار باعث شد تا عطش تقاضا کمی فروکش کند. اما خرید سهامی که امروز عرضه می شد حجم و ارزش معاملات را با رشدی بی سابقه مواجه کرد. به این ترتیب که یک میلیارد و 152 میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش سه هزار و 510 میلیارد ریال در بازار امروز معامله شد. ارزش روز بازار نیز در رقم 267هزار میلیارد تومان قرار گرفت.

در معاملات روز جاری شاخص کل با کاهش 325 واحدی مواجه شد و در عدد 54 هزار و 744 واحد قرار گرفت. شاخص صنعت نیز 364 واحد کاهش یافت و به 46 هزار و 400 واحد رسید. بازار اول نیز قرمزپوش بود و با افت 390 واحدی عدد 42 هزار و 812 واحد را آز آن خود کرد. اما بازار دوم 253 واحد افرایش یافت و به 94 هزار و 448 واحد رسید.

این در حالی است که امروز بازار سهام با افزایش عرضه مواجه شد به طوری که در اکثر نمادها شاهد افزایش میزان عرضه بودیم. بیشترین تاثیرمنفی در شاخص امروز بر عهده نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، بانک پاسارگاد، مدیریت پروژه های نیروگاهی و توسعه معادن و فلزات بود.این در حالی بود که تاپیکوتنها نمادی بود که با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص از افت بیشتر این متغیر جلوگیری کرد.

همچنین بیشترین افزایش قیمت به نمادهای بین المللی محصولات پارس، سازه پویش، کارخانجات داروپخش، سیان قائل، صنایع خاک چینی ایران، کشاورزی و دامپروری مگسال و خوراک دام پارس رسید و طولانی ترین صف‌های خرید در نمادهای سیمان قائن، بیمه دانا، گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری آتیه دماوند، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سیمان مازندران تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، نمادهای کشت و صنعت پیاذر، داروسازی اسوه، قند شیرین خراسان، سیمان کردستان، قند نیشابور، ایران خودرو و سرمایه گذاری رنا با بیشترین کاهش قیمت مواجه بودند و سنگین ترین صف های فروش از آن نمادهای توسعه صنایع بهشهر، تراکتورسازی ایران، گسترش نفت و گاز پارسیان، البرز دارو، سایپا و سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  ⁄  35  =