پیش بینی تحلیلگران بلومبرگ از حرکت قیمت طلا در هفته جاری

پس از اظهارات برنانکه رئیس بانک مرکزی آمریکا مبنی بر نیاز این کشور به ادامه اجرای طرح محرکه اقتصادی ، اکثر تحلیلگران اقتصادی بلومبرگ به رشد بهای طلا در هفته جاری رای دادند.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، در نظرسنجی این هفته از 31 تحلیلگر اقتصادی بلومبرگ 19نفر به افزایش، 9 نفر به کاهش و 3 نفر به عدم تغییر قیمت جهانی طلا در هفته پیش رو رای دادند.

بر اساس این گزارش، پس از اینکه برنانکه در 19ژوئن سال جاری میلادی اعلام کرد در صورت رشد اقتصاد میزان خرید اوراق قرضه ماهانه را کاهش می دهد قیمت جهانی طلا پس از افت 23درصدی در سه ماهه دوم سال جاری مجددا سقوط شدیدی را تجربه کرد.

بر این اساس، از زمانی که سرمایه گذاران اعتماد خود را به بازار طلا از دست داده اند بهای این فلز اولین کاهش خود را طی 13 سال اخیر به ثبت رسانده است.

طبق آخرین اطلاعات بدست آمده از بلومبرگ سقوط اخیر قیمت جهانی طلا به پایین ترین حد 34 ماه اخیر میزان تقاضای خرید جواهرات و سکه را در سراسر جهان کاهش داده است.

فرارسیدن فصل جشن های سراسری در هند و رشد فزاینده طلا در بازار این کشور نیز تاثیر زیادی بر افزایش احتمالی قیمت طلا دارد.

قیمت جهانی طلا در بازار لندن با افت 24درصدی طی سال جاری میلادی اکنون به 1279 دلار و 80 سنت رسیده است. بهای طلا از سطح 28ماه ژوئن که 1180 دلار بود تا 8.4درصد افزایش یافته است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  7