رشد ۳۲ درصدی سقط جنین در پزشکی قانونی اصفهان

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در سه ماهه نخست امسال 99 مورد درخواست سقط درمانی در استان اصفهان گزارش شده است که در مقایسه با سال گذشته 32درصد افزایش درخواست رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی سلیمانپور امروز در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت سقط جنین در استان اصفهان اظهار کرد: اگر حاملگی برای مادر خطر جانی داشته باشد و خطر عمل کورتاژ بیشتر از حاملگی نباشد در صورتی که مدت حاملگی کمتر از 18.5 هفته باشد می‌توان مجوز سقط درمانی به علت بیماری مادر را صادر کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجوز سقط درمانی تنها به علت اختلالات جنینی و بیماری‌ مادر صادر می‌شود، افزود: در صورتی که تا قبل از چهار ماهگی جنین، ناقص‌الخلقه بودن و یا عقب افتادگی جسمی و ذهنی اثبات شود مادر می‌توانند با رضایت کتبی مجوز سقط جنین دریافت کند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری تعداد 99 نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه کردند که 85 نفر آنها مجوز سقط درمانی را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه  معادل 86 درصد کل مراجعان خواستار سقط درمانی بودند، ادامه داد: تعداد متقاضیان سقط درمانی در سه ماهه نخست سال جاری به نسبت مشابه سال گذشته که 75 نفر بوده است، 32 درصد رشد داشته است.

سلیمانپور اضافه کرد: بیشترین علت بیماری‌های مادران برای سقط جنین، بیماری قلبی، کلیوی و تنفسی گزارش شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

19  +    =  28