دولت‌ها چاره‌ای جز تقویت منابع تولید از طریق نظام بانکی ندارند

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه جدید دولت برای اختصاص 43 هزار میلیارد تومان اعتبارات بانکی برای کارآفرینی تا پایان سال 92، گفت: هیچ کدام از دولت‌ها چاره‌ای به غیر از تقویت تولید به وسیله سیستم بانکی ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مردم مشهد و کلات در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد مصوبه جدید دولت برای اختصاص 43 هزار میلیارد تومان اعتبارات بانکی برای ایجاد اشتغال، گفت: هر چند که در طرح‌های قبلی نظیر طرح بنگاه‌های زودبازده هدررفت منابع وجود داشته است اما نمی‌توانیم بگوییم طرح‌هایی مانند بنگاه‌های زودبازده اصلا موثر نبودند، به هر حال اگر این طرح‌ها تاثیری نداشتند الان نرخ بیکاری ما بیش از 24 یا 25 درصد بود.

قاضی‌زاده ادامه داد: آنچه که در مورد اختصاص منابع مالی برای رونق تولید مهم است این است که باید دقت شود که هزینه‌ها به صورت صحیح انجام شود، مشکل ما این است که اعتبارات تولید هدر می‌رود و اتلاف می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال وابسته به منابع بانکی است، گفت: چه این دولت و چه دولت آینده در ماهیت تفاوتی ندارند و هر دولتی هم که باشد برای ایجاد اشتغال مجبور است از طریق نظام بانکی اقدام کند.

وی با بیان اینکه مصوبه دولت اشاره به اختصاص این 24 هزار میلیارد تومان تا پایان سال جاری دارد،‌گفت: بنابراین به نظر نمی‌رسد که این مصوبه چیزی خارج از عرف باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد: هر مقدار پول که خارج از تولید هزینه شود تورم‌زا است اما نمی‌توانیم با این استدلال پرداخت بانکی برای ایجاد اشتغال را متوقف کنیم بلکه باید تلاش کنیم که منابع در جای درست هزینه شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =