لغو مجمع فوق‌العاده اعتماد ایرانیان

جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی شرکت تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان که قرار بود صبح امروز برگزار شود لغو شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا بنا بود این جلسه فوق‌العاده برای اخذ تصمیم پیرامون انحلال یا تغییر موضوع فعالیت شرکت به استناد صورت جلسه تکلیفی مورخ 26/3/92 اداره تعاون استان خراسان رضوی و با حضور تمامی سهام‌داران این شرکت برگزار شود.
آگهی دعوت از سهام‌داران برای شرکت در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان، روز 16 تیرماه 1392 در روزنامه خراسان منتشر شد.
امروز پس از رایزنی‌های انجام شده با اداره تعاون استان خراسان رضوی، از سهام‌داران این موسسه دعوت به عمل آمده بود تا درباره‌ی سرنوشت سهام خود تصمیم‌گیری کنند، اما بنابر ادعای سهامدارانی که امروز برای حضور در مجمع این موسسه حضور یافته بودند، وقتی که حدود 200 نفر از سهام‌داران (که عده‌ای از آنها هم از شهرهای اطراف آمده بودند) به محل جلسه رسیدند، با در بسته مواجه شدند!

علت اختلاف بانک مرکزی و اعتماد ایرانیان
براساس اظهارات سهامداران این موسسه، از حدود 2 سال پیش، مسأله تخلف موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان توسط بانک مرکزی مطرح شد، اما اعضای هیات مدیره موسسه این موضوع را رد کردند. سرانجام بانک مرکزی تصمیم‌گرفت کفالت این تعاونی را به بانک «قوامین» واگذار کند.
براساس این گزارش، اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان در مذاکرات خود با بانک قوامین به تفاهم نرسیدند، اما بانک مرکزی بر تصمیم خود پافشاری کرد. به همین جهت موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان شکایتی را مبنی بر عدم انحلال و واگذاری کفالت آن به بانک قوامین، به دادگاه خراسان رضوی تسلیم می‌کند و در تاریخ 8/2/92 شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی، به نفع موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان و عدم انحلال آن رای صادر می‌کند.
سهامداران حاضر در مجمع لغو شده امروز افزودند: هم‌زمان بانک مرکزی به دادستانی کل کشور شکایت می‌کند و به موجب رای صادره در تاریخ 23/6/91 شعب موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان تعطیل می‌شوند و تابلوهای بانک قوامین سر در آنها نصب می‌شود. همچنین هفت نفر اعضای هیئت مدیره موسسه مالی و اعتباری اعتماد ایرانیان به مدت 8 ماه بازداشت می‌شوند که با قرار وثیقه، اردیبهشت ماه امسال آزاد شدند.

درخواست سهامداران از دادستان کل کشور
محمدمهدی پورسلیمی، رئیس هیئت مدیره تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: ما تخلفی انجام نداده‌ایم و اگر تخلفی هم بوده، مانند آن در بسیاری از موسسات مالی و اعتباری دیگر هم وجود داشته است.
وی مدعی شد که عامل اصلی بروز این مشکل، وجود اختلاف شخصی یکی از معاونان بهمنی، رییس ل بانک مرکزی با ما بود.
پورسلیمی افزود: مطیع نظر دادستانی و اداره تعاون هستیم، بنابر صورت جلسه اداره تعاون امروز در این محل حاضر شدیم، ولی اگر اجازه برگزاری مجمع داده نشود، اعتراضی نداریم.
همچنین در حاشیه این مراسم، بیانیه‌ای خطاب به دادستان کل کشور در جهت احقاق حقوق سهام‌داران تنظیم شد و به امضای حدود 200 سهام‌دار رسید.
سهامداران از دادستان کل کشور خواسته‌اند تا در جلسه‌ای دلایل انحلال تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان و واگذاری کفالت آن به بانک قوامین بررسی شود و ارزش سهام به صاحبان آن بازگردانده شود.
گفتنی است این موسسه بالغ بر 220 هزار سهم دارد که آخرین ارزش هر سهم دو میلیون و پانصد هزار ریال و ارزش کل پانصد و پنجاه میلیارد ریال است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  3  =  11