جزئیاتی از گزارش تحقیق وتخصص حادثه ۲۲بهمن قم

پس از حادثه 22بهمن قم که در آن عده ای معدود که گزارش تحقیق وتخصص کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس آن را برنامه ریزی شده دانسته است به رئیس مجلس شورای اسلامی بی حرمتی کرده و با بر هم زدن مراسم مانع از اتحام سخنرانی وی شدند، کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس هفتم مأمور رسیدگی وبررسی این حادثه وارائه گزارش شد.

به گزارش «تابناک»، این کمیسیون نیز هیأتی را بدین منظور مامور کرد که به دنبال آن برگزاری برخی جلساتی را با مسئولان ونهادهای مسئول امنیت نظم وانتظام از یک سو و مسئولان ونهاد های برگزاری مراسم از سوی دیگر جلساتی برگزار کردند که نتایج بررسی آن طی گزارشی در کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی قرائت شد اما تا کنون در اختیار افکار عمومی قرار نگرفته است .

یک منبع مطلع در مورد این گزارش به تابناک گفت: این گزارش اشاره داردکه برخی مسئولان ونهاد های استان قم پی به انجام برخی برنامه ریزی ها برای بر هم زدن مراسم سخنرانی دکتر علی لاریجانی برده بودند، حتی برخی از آنها هشدار هایی هم به مقامات مسئول قم داده بودند که البته این هشدار ها وخبر ها به مجلس ورئیس آن ارایه نشده بود. هر چند پس از پیگیری ها یکی از این مسؤلان به دلیل ایفای نقش و تحریک سازی عوامل بر هم زدن مراسم از سمت خود عزل شد. بر هم زدن مراسم 22 بهمن قم هم چنین در این گزارش بانام بردن از افراد که نقش اساسی دربرنامه ریزی بر هم زدن مراسم 22 بهمن قم را داشتند. اشاره شده است که مسئول دفتر یکی از شخصیت های مشهور قم از عاملان اصلی برنامه ریزی، هدایت و محرک برنامه بوده است.

جزئیاتی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  27