قیمت جهانی طلا ۱۳۲۹ دلار شد

قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه با 40 سنت افزایش نسبت به روز گذشته به 1329 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ، در حالی که کاهش ارزش دلار و امیدواری ها به تداوم سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا همچنان بر بازار جهانی طلا سایه افکنده اند قیمت این فلز گرانبها در معاملات روز جمعه نسبت به روز قبل تغییر چندانی نداشته است.  
پس از آنکه فدرال رزرو به بازارهای مالی اطمینان داد تنها زمانی سیاست محرک اقتصادی خود را کاهش خواهد داد که مطمئن شود اقتصاد آمریکا توان کافی برای ایستادن روی پای خود را دارد، قیمت طلا در طی سه هفته گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته که بیشترین میزان رشد قیمت در طی حدود 2 سال گذشته است.
اما قیمت طلا امروز فقط  40 سنت افزایش یافت و به 1329.2 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا از یک ماه گذشته تاکنون حدود 160 دلار رشد داشته است.
دنی لیدلر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «وضعیت روانی نسبت به طلا در هفته های اخیر قطعا تغییر کرده است، زیرا بازار فکر می کند که خبرهای بد عمده تاثیر خودشان را بر طلا گذاشته اند.» وی افزود: «من نمی گویم که مردم نسبت به طلا خوشبین اند، اما قطعا بدبینی آنها کمتر شده است.»
به رغم افزایش های اخیر، قیمت طلا همچنان امسال یک پنجم قیمت خود را از دست داده است و این درحالی است که سرمایه گذاران از این مسئله نگران اند که ترمیم قوی وضعیت اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را متقاعد به کاهش سیاست محرک اقتصادی کند.
لیدلر افزود: «عوامل پایه ای برای خرید طلا همچنان سر جای خود هستند. سیاست پولی انعطاف پذیر، نگرانی ها درمورد وضعیت خاورمیانه و اروپا و آمارهای مربوط به اقتصاد آمریکا و چین، آنگونه که پیش بینی می شد، مثبت نبوده اند.»
تقاضای فیزیکی در چین عاملی موثر در افزایش قیمت طلا طی سال جاری بوده است.
آمارها از بازار طلای شانگهای نشان می دهد که حجم تحویل فیزیکی طلا از ابتدای امسال به 1198.4 تن رسیده است. حجم تحویل فیزیکی طلا در سال 2012،  1140 تن بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

98  −  96  =