افزودن فصل محیط زیست به سالنامه آماری کشور

مرکز آمار ایران فرم نظر سنجی برای افزودن فصلی در خصوص محیط زیست در سالنامه آماری کشور را در سایت این سازمان به نظر سنجی گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، در این نظر سنجی که در سایت مرکز آمار ایران قرار دارد، مناسب بودن یا نبودن پرسشهای مختلف در زمینه های اراضی جنگلی کشور، سطح اراضی جنگل‌ کاری‌ شده، سطح اراضی تحت پوشش برنامه بیابان زدایی، سطح اراضی تحت پوشش برنامه آبخیز داری، استفاده از آفت کش های کشاورزی، درصد اراضی تحت پوشش مبارزه بیولوژیک و کاربرد تجهیزات غیر شیمیایی را مورد ارزیابی نظر شرکت کنندگان قرار داده شده است.
همچنین پرسشهایی در زمینه تولید محصولات ارگانیک، درصد تعداد نمونه های جمع آوری و شناسایی شده اجزای تنوع زیستی، درصد تغییرات سالانه تعداد پرندگان آبزی شمارش شده طی سرشماری زمستانه، مساحت مناطق دارای طرح مدیریت به کل مساحت مناطق ملی، درصد تغییرات سالانه جمعیت پستانداران سرشماری شده در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در این نظر سنجی مطرح شده است.
شرکت کنندگان در این نظر سنجی با ورود به سایت مرکز آمار ایران می توانند در آن شرکت کنند.
بی تردید، با توجه به اهمیت موضوع محیط زیست و حفظ آن تمامی نهادها و سازمانها را ملزم می سازد که آن را در اولویت تمامی برنامه ها قرار دهند.
گنجاندن فصلی به نام محیط زیست به سالنامه آماری کشور نشان دهنده مهم انگاشتن این موضوع از سوی یکی از سازمانهای مهم کشور است.
افزودن فصلی به نام محیط زیست در سالنامه آماری کشور، باعث می شود همواره شرایط زیست محیطی در کشور رصد شود و در صورت مشاهده هر گونه آمارهای هشدار دهنده در خصوص تخریب محیط زیست، نهادها، سازمانهای اجرایی و جامعه به حفظ آن حساس شوند.
موضوع حفظ محیط زیست آنچنان از اهمیت بسزایی برخوردار است که ضروری است نه تنها در موضوع آموزشهای درسی گنجانده شود، بلکه رسانه ملی باید آن را در قالب برنامه های مختلف به مردم آموزش دهد تا این موضوع در میان آحاد جامعه نهادینه شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

82  +    =  87