۳۰ درصد قالیبافان بیمه شدند

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف ایران از بیمه شدن 30 درصد قالیبافان در 4 سال گذشته خبر داد و گفت:بیمه همواره یکی از مشکلات قالیبافان و سایر حِرَف دست اندرکار فرش دستباف بوده است و خوشبختانه در دولت دهم این مشکل برطرف شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم با اشاره به اینکه از اواخر سال 88 بیمه قالیبافان و سایر حِرَف فرش دستباف  به صورت قانون درآمده است بیان کرد: در این مدت 4سال تنها 30 درصد قالیبافان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه روند معرفی این افراد به سازمان تامین اجتماعی به کندی صورت می‌گیرد اظهار داشت: قالیبافی که پس از چندین سال سابقه می‌خواهد بیمه شود باید  تحت آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گیرد و پس از برگزاری دوره‌های آموزشی سازمان با برگزاری آزمون تعیین سطح آن را مورد سنجش قرار می‌دهد که در بسیاری از این آزمون‌ها افراد موفق نمی‌شوند و همچنین تعداد زیادی از افرادی که شرکت کننده هستند بی سواد و سطح آگاهی‌شان به اندازه سطح سوالات آزمون نیست.

 بهرامی ادامه داد: مشکلاتی از این دست مانع از موفقیت قالیبافان برای سیرکامل بیمه می‌شود .بنابراین لازم است دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف ایران از ارسال  اصلاحیه قانون بیمه قالیبافان کد دار به مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: حدود 4 ماه است که اصلاحیه این قانون را به مجلس فرستاده‌ایم و به دست لاریجانی ، رئیس مجلس شورای اسلامی رسیده است اما هنوز که هنوز است خبری ازاصلاحیه این قانون نیست، جا دارد مسئولان مربوطه جهت تسریع  این روند اقدام کنند.

این فعال تعاونی‌ها تاکید کرد: بیمه یکی از بدیهی‌ترین نیازهای قالیبافان کشور بوده که دولت با وجود تمامی دغدغه‌های اقتصادی و کمبود بودجه خوشبختانه نسبت به پرداخت بودجه آن اقدام کرد اما متاسفانه این روند با مشکلات بسیاری همراه است و به نظر می‌رسد سالهای زیادی فاصله داریم تا تمام قالیبافان در سراسر کشور تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

 وی با اشاره به اینکه حق بیمه قالیبافان برای هر نفر هر سه ماه یکبار110 هزار تومان است افزود: همه کسانی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در این هنر صنعت فعال هستند مشمول بیمه می شوند، مثلا یک رنگرز، طراح، پرداخت زن، روفه گر (استاد قالیبافی) و… همه اینها مشمول بیمه قالیبافی می شوند چون همه این شاخه ها مکمل هم هستند و در کنار هم فعالیت می کنند. تنها بخشی که مشمول بیمه قالیبافی نمی شود بخش فروشندگی قالی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  20