خسارت سنگین بیمه آلیانز به دنبال سانحه قطار در اسپانیا

مدیران شرکت آلمانی آلیانز اعلام کردند که به دنبال سانحه قطار در اسپانیا که چهارشنبه هفته گذشته به وقوع پیوست، این شرکت متحمل خسارت سنگینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از یورونیوز، این شرکت اکنون موظف است به ازای هر مسافر کشته شده در این حادثه، 36 هزار یورو بپردازد. این شرکت همچنین باید سایر هزینه ها از جمله از کارافتادگی و درمان مسافران مجروح را نیز تامین کند.

این قطار مسافربری پرسرعت با 218 سرنشین از مادرید عازم "فِرول"، بندری در شمال غرب منطقه "گالیسیا" بود که در چهار کیلومتری ایستگاه قطار شهر "سانتیاگو دو کومپوستلا" از ریل خارج شد. چهار واگن از 13 واگن این قطار کاملا واژگون و از بین رفته‌ اند.

از سوی دیگر، شرکت بیمه "کیو‌ بی ‌ای" استرالیا،  نیز که شرکت بیمه شخص ثالث است، به خاطر این سانحه متحمل 450 هزار یورو زیان شده است.

یکی از رانندگان قطار سانحه دیده در اسپانیا، گفت: سرعت این قطار دو برابر سرعت مجاز بود و به 190 کیلومتر در ساعت می رسید.

با این حال، برخی کارشناسان معتقدند علاوه بر خطای انسانی، ممکن است دلایل فنی نیز در بروز این حادثه دخالت داشته باشد و به همین منظور، دو گروه کارشناسی در حال بررسی این مساله و جعبه سیاه قطار هستند.

پلیس اسپانیا نیز اعلام کرد: "راننده ای که عکس او در لحظات اولیه حادثه منتشر شد و زخمی هم شده بود، هم اکنون بازداشت است".

آلیانز، یک شرکت خدمات مالی چندملیتی است که ساختمان مرکزی آن، در شهر "مونیخ" آلمان قرار دارد. این شرکت، فعالیت ‌های اقتصادی فراوانی دارد اما تمرکز اصلی آلیانز بر روی ارائه خدمات بیمه است. فعالیت ‌های اقتصادی آلیانز، به پنج بخش تقسیم می ‌شوند که هر بخش تحت یک شرکت تابعه با مدیریت مستقل اداره می ‌شود.

این شرکت چندی پیش به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بیمه گران در جهان شناخته شده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

85  −  76  =