مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تشدید تحریم‌ها علیه ایران را چهارشنبه به رای می‌گذارد

لایحه تشدید تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان در حالی روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته می‌شود که کاخ سفید نگران تاثیر منفی آن بر مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تسنیم از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه هفته جاری درباره لایحه تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران رای گیری می‌کند. براساس این گزارش، تصویب این لایحه منجر به کاهش بیشتر صادرات نفت ایران خواهد شد.

به گفته یک نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه لایحه ای در مجلس به رای گذاشته خواهد شد که هدفش کاهش روزانه یک میلیون بشکه صادرات نفت ایران در طول یک سال است. انتظار می‌رود این لایحه به راحتی در مجلس نمایندگان که جمهوریخواهان اکثریت آن را تشکیل می‌دهند تصویب شود،  اما بدون تصویب سنا تبدیل به قانون نمی‌شود. کمیته بانکداری سنا نیز باید نسخه مورد نظر خود را درباره این لایحه تا ماه سپتامبر ارائه کند.

در صورت تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان شکاف میان کنگره و کاخ سفید درباره تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران افزایش خواهد یافت. این لایحه در حالی به رای گذاشته خواهد شد که دولت باراک اوباما هفته گذشته بخشی  از تحریم ها در زمینه تجهیزات پزشکی را لغو کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا پنج‌شنبه(3 مرداد) اعلام کرد برخی اقلام را به لیست تجهیزات پزشکی که می‌توانند بدون کسب اجازه‌نامه ویژه به ایران ارسال شوند را افزوده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا نسبت به عواقب تصویب این لایحه بر روابط آمریکا با کشورهای وارد کننده نفت از ایران از جمله چین، هند و کشورهای آسیایی هشدار داد.

طرفدارن رویکرد دیپلماتیک با ایران نیز ابراز نگرانی کرده اند که تصویب این طرح در حالی که رئیس جمهور جدید ایران هنوز به طور رسمی روی کار نیامده است، پیام اشتباهی به ایران ارسال می‌کند و مذاکرات هسته ای  تهران و گروه 5+1 را که قرار است ماه سپتامبر(شهریور) برگزار شود را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
برخی منابع نیز اطلاع داده اند تیمی از وزارت خارجه آمریکا مشغول رایزنی با سنا برای تعلیق این لایحه در چند ماه آتی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

32  ⁄  4  =