وضعیت بحرانی آب در پایتخت انرژی کشور

شهرستان عسلویه به عنوان پایتخت انرژی کشور که نقش بسیار مهمی در تولید گاز کشور دارد، با مشکلات زیادی در برخی از زیرساخت‌ها مواجه است. یکی از این مشکلات مربوط به وضعیت آب آشامیدنی این منطقه می‌شود که معضلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

به گزارش مهر، بدون شک یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های آبادانی در هر منطقه آب و عدالت در توزیع آن است. استان بوشهر یکی از نقاط گرم و خشک کشور است که تنها  کمتر از 10 درصد آب مصرفی خود را از منابع داخلی تامین می‌کند در واقع بیش از 90 درصد منابع تامین آب شرب استان بوشهر از استانهای همجوار تامین می‌شود.

در این بین برخی از شهرها و روستاهای استان بوشهر دچار بحران کم آبی است که مردم آن منطقه را کلافه کرده است که یکی از نقاط و شهرستان‌ها عسلویه پایتخت انرژی ایران است.

مردم دو شهر نخل تقی و عسلویه از توبع شهرستان عسلویه از نبود آب مناسب در این شهرها گله‌مند هستند و بارها با ارسال طومار اعتراض آمیز این مشکل اساسی خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند.

آلودگی و کدر بودن آب شبکه آبرسانی در نخل‌نقی/ توزیع نوبتی آب در عسلویه

احمد نجفی یکی از شهروندان نخل تقی می‌گوید: مشکل آلودگی و کدر بودن آب شبکه آبرسانی به حدی است که  مردم را مجبور به خرید آب شرب معدنی می‌کند و حتی این آب برای شستن ظروف و دیگر وسائل هم کاربرد ندارد.

height=322

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  ⁄  5  =