گرانی نان فعلاً منتفی است

معاون وزیر صنعت به مطرح شدن اختلاف 10 میلیون تنی آمار تولید گندم بین وزارت جهاد و بازرگانی دولتی در جلسه کمیسیون اقتصادی اشاره کرد و گفت: قرار است از وزارت جهاد نیز برای چرایی این اختلاف دعوت شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  عباس قبادی در گفت‌وگو با تسنیم در مورد جزئیات جلسه گذشته کمیسیون اقتصادی در مورد وضعیت نان و گندم در کشور اظهار داشت: در این جلسه در مورد کاهش تولید گندم در کشور، قیمت، و علت اختلاف آماری که برای تولید گندم از سوی ما و وزارت جهاد ارائه می شود مباحثی مطرح شد، و به همین دلیل قرار است از وزارت جهاد نیز دعوت شود تا توضیحاتی را در این زمینه ارائه کند.

وی با بیان اینکه قرار است چرایی وجود اختلاف 10 میلیون تنی که در این بین برای تولید گندم وجود دارد مشخص شود، گفت: مامعتقدیم آماری که از خشکسالی ارائه می شود درست نبوده و همچنین زمین‌های زیر کشتی که برای گندم ارائه می‌شود نیز به این میزان نیست.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی در مورد این مسئله که قرار است در مورد وضعیت نان و قیمت آن چه تصمیصی اتخاذ شود، بیان کرد: باتوجه به دلایلی که برای افزایش قیمت نان و شرایط تولید آن اعلام کردند،دو راه برای جبران هزینه تولید نان مطرح شد که یا یارانه نان افزایش پیدا کند و یا اینکه قیمت‌ها را بالا ببرند.

معاون وزیر صنعت با تأکید بر اینکه از بین این دو گزینه مسئله افزایش قیمت نان فعلا منتفی است، خاطر نشان کرد: افزایش خرید تضمینی گندم به 800 تومان از هفته گذشته و همزمان با صدور این ابلاغیه اجرایی شده ولی 80 تومان مابه‌التفاوت هنوز پرداخت نشده و فعلا منتظریم تا معاونت راهبردی اعتبار لازم را در این رابطه پرداخت کند.

وی در پایان میزان خرید تضمینی گندم را تاکنون 3.2 میلیون تن اعلام کرد که بیش از 3 میلیارد و 100 میلیون و تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  86  =  91