یک جاسوس در کرمان دستگیر شد

رییس دادگاه انقلاب کرمان گفت: با اشراف کامل اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش شبانه روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان، یک جاسوس در کرمان دستگیر شده و در حال محاکمه است.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری افزود: هیچ اقدام ضد امنیتی از چشم تیزبین ماموران اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان دور نمی ماند و هر کس به هر نحوی قصد همکاری با دشمنان نظام اسلامی را داشته باشد، شناسایی و دستگیر خواهد شد.

وی با اشاره به دستگیری فردی که در گذشته به کسب و کار تجارت در کشورهای جنوب شرق آسیا مبادرت داشته است، عنوان کرد: این فرد در آخرین سفرش به عنوان یک سفر تفریحی به کشور تایلند، یکسری اطلاعات کشور را از طریق تماس با افسر اطلاعاتی سفارت اسراییل در کشور تایلند به او تحویل داده است.

سالاری اظهار کرد: این فرد در مرتبه دوم قصد داشته با جمع آوری یکسری اطلاعات اقتصادی، جغرافیایی و حتی یکسری اطلاعات از حوزه معادن استان، این اطلاعات را برای رابط خود ارسال کند که در این کار ناموفق بوده و دستگیر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هموطنانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند باید مدنظر داشته باشند که شاید در تور ماموران اطلاعاتی و جاسوسان دشمن قرار گیرند و ناخواسته به دشمن کمک کنند.

سالاری گفت: افشا و انتقال هر گونه اطلاعات به افراد خارجی و سایر افراد در دیگر کشورها شروع یک خطای محرز است و در یک نگاه کلی شاید اطلاعاتی که منتقل می شود برای فرد چندان دارای اهمیت نباشد اما همین اطلاعات ساده و پیش پا افتاده برای یک افسر اطلاعاتی دشمن حکم اطلاعات کاربردی و ارزشمند را داشته باشد.

وی اضافه کرد: فرد دستگیر شده در ابتدای کار بوده و هنوز نتوانسته بود برای مرحله دوم اطلاعات را ارسال کند اما آنچه واضح و مبرهن است این جاسوس آگاهانه و داوطلبانه دست به این اقدام زده و بزودی محاکمه شده و به سزای عمل خود خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  2  =