ترکیه: ممنوعیت شعارهای سیاسی در ورزشگاه ها

دولت ترکیه هرگونه سردادن شعارهای سیاسی به هنگام برگزاری رقابتهای فوتبال در لیگ های فوتبال باشگاه های این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، معمر گولر وزیر کشور ترکیه در پی اعتراضات ضد دولتی در این کشور در طول ماه های گذشته گفت: هرگونه سردادن شعارهای سیاسی در ورزشگاه ها به هنگام برگزاری رقابتهای فوتبال ممنوع است.

وی افزود: ما در حال اضافه کردن شعارهای سیاسی، ایدئولوژیک و غیر اخلاقی در ورزشگاه ها در فهرست تظاهرات غیر قانونی هستیم.

شماری از هواداران تیم های فوتبال پر طرفدار بشیکتاش، فنرباغچه و گالاتاسرای در اعتراضات ضد دولتی که توسط نیروهای پلیس و امنیتی ترکیه به شدت سرکوب شد از معترضان حمایت کردند.

وزیر کشور ترکیه اظهار داشت: شعارهای سیاسی به هنگام برگزاری رقابتهای فوتبال با روح ورزش همخوانی ندارد و این شامل سردادن ناسزا و رفتار غیر ورزشی در ورزشگاه ها نیز می شود.
ناآرامی ها در ترکیه از حدود سه ماه قبل با اعتراض به تصمیم دولت اردوغان برای تخریب یک پارک در میدان تقسیم شهر استانبول با هدف ساخت مرکزی تجاری شروع شد.

تظاهرات معترضان بعداز مداخله نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه و استفاده از گازهای فلفل و اشک آور و ماشین های آب پاش به درگیری های خونین بین دو طرف منجر و دامنه ناآرامی ها به سراسر ترکیه کشیده شد.

بی اعتنایی نخست وزیر ترکیه به مطالبات معترضان، لغو نکردن سفرش به شمال آفریقا، عذرخواهی نکردن از مردم، تشدید اقدامات نیروهای پلیس و امنیتی و اظهارات تهدیدگونه اردوغان نه تنها آبی بر شعله های آتش خشم معترضان نریخت بلکه همچون پاشیدن بنزینی شعله های این آتش را شعله ور تر کرد.

مردم ترکیه در کنار اعتراض به برخی سیاست های داخلی دولت اردوغان، از مداخله آنکارا در امور داخلی سوریه و حمایت از تروریست های مسلح ضد نظام و مردم سوریه راضی نیستند.

برخی از ناظران، ناآرامی های اخیر ترکیه را ترجمه مداخلات دولت اردوغان در امور داخلی سوریه و حمایت همه جانبه آن از تروریست ها ارزیابی کرده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  80  =  82