قیمت جهانی طلا به بالاترین رقم در ۱۵ روز گذشته رسید

آمارهای نه چندان مثبت در مورد اقتصاد آمریکا باعث شد قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه 15 دلار افزایش یابد و به 1328 دلار در هر اونس برسد که بالاترین رقم در دو هفته گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، آمارهای نه چندان مثبت در مورد اقتصاد آمریکا و افزایش ارزش سهام بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا برای اولین بار در دو ماه گذشته، قیمت طلا را روز دوشنبه بیش از یک درصد افزایش داد و به بالاترین قیمت در حدود دو هفته گذشته رساند.
سرمایه های خارج شده از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته است که حدود 20 درصد از ارزش خود را در سال 2013 از دست داده است.
به دلیل نگرانی از کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو، سرمایه گذاران در حال خروج از بازار طلا و حرکت به سمت بازارهای سهام هستند.
بر اساس این گزارش، قیمت طلا امروز با 15 دلار افزایش به 1328 دلار در هر اونس رسید.
به گفته تجار، رشد قابل توجه قیمت طلا تا حدی نیز ناشی از برخی خریدهای فنی بود که پس از آن اتفاق افتاد که قیمت طلا مقاومت موجود در مرز حدود 1320 دلاری را شکست.
وانگ تائو، تحلیلگر بازار طلا گفت، انتظار می رود که قیمت طلا تا سطح 1356 دلار پیش برود.
همچنین دیگر عامل افزایش قیمت طلا، انتشار آمارهایی بود که نشان داد میزان عمده فروشی در آمریکا برای دومین ماه متوالی در ماه ژوئن به صورت پیش بینی نشده ای کاهش یافته است که موجب خواهد شد اقتصاددانان در ارزیابی های خود در خصوص رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم امسال تجدیدنظر کنند.
سرمایه گذاران در حال رصد کردن آمارهای اقتصادی هستند تا بتوانند زمان آغاز کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو را حدس بزنند. آمارهای ضعیف اقتصادی عاملی است که بانک مرکزی آمریکا را به حفظ سیاست فعلی که به نفع بازار طلاست ترغیب می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  ⁄    =  8