حجم مطالبات معوق بانک پارسیان اعلام شد

آمارها نشان می دهد حجم مطالبات سررسید گذشته ،معوق و مشکوک الوصول بانک پارسیان تا پایان اسفند سال گذشته به 58هزارو 71 میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر همچنین نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات اعطایی این بانک به 23 درصد رسیده، این در حالی است که این نسبت در اسفند سال 90 بالغ بر 19 درصد بوده و نشانگر آن است که نه تنها نسبت مطالبات معوق در بانک پارسیان کاهش نیافته بلکه در حال افزایش است به گونه ای که این نسبت در اردیبهشت 92 به 25 درصد رسید و مطالبات معوق ، سررسید گذشته و مشکوک الوصول بانک نیز 60هزارو 616میلیارد ریال در فروردین ماه 92 گزارش شده است.
بنابراظهار آمارهای رسمی نسبت تسهیلات اعطایی به سپرده های اشخاص در این بانک و تا اردیبهشت 92 بالغ بر 89درصد و نسبت تسهیلات اعطایی به کل سپرده ها 78 درصد گزارش شده است. آمارها ذخیره تسهیلات و مطالبات به مطالبات غیر جاری را در مذکور 21 درصد عنوان می کند.
مجموع تسهیلات دریافتی این بانک تا پایان فروردین به 477 میلیارد ریال رسید که این رقم در مقایسه با رقم 2 هزارو708 میلیارد ریالی در مدت مشابه سال قبل رقمی ناچیز است؛ هرچند که این بانک در فروردین سال جاری بالغ بر 26 میلیارد ریال به بانک مرکزی بدهکار است اما عمده تسهیلات دریافتی آن به بانک ها و موسسات اعتباری خارجی با رقم450 میلیارد ریال مربوط است.
تسهیلات اعطایی به اشخاص بانک در فروردین 92 بالغ بر 255هزارو972 میلیارد ریال گزارش شده است. تعهدات پارسیان بابت اعتبارات اسنادی گشایش شده درفروردین 92به11 هزارو 429 میلیارد ریال رسیده و تعهدات بابت ضمانت نامه های صادره نیز 12 هزارو 23 میلیارد ریال گزارش شده است.
در فروردین ماه سال جاری سپرده های اشخاص در دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت دو ساله دارای بیشترین رقم است به گونه ای که 70 هزارو 860 میلیارد ریال از این سپرده ها در بخش کوتاه مدت 3 ماهه طبقه بندی می شود و171 هزارو 165  میلیارد ریال در بخش سپرده های دو ساله و بیشتر جای می گیرد. سپرده های بانک و موسسات اعتباری در این مدت نیز به 29 هزارو 888 میلیارد ریال بالغ می شود . این بانک تا فروردین ماه سال جاری بالغ بر 6 هزارو 25 میلیارد ریال نیز سپرده بانک ها و موسسات را نگه داری می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  6